Проблеми сучасного підручника
(Випуск 24)
УДК 37.091
https://doi.org/10.32405/2411-1309-2020-24-270-278
ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ ГЕОГРАФІЧНОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ КУРСУ ЗА ВИБОРОМ ЛОГІСТИЧНОГО
СПРЯМУВАННЯ
Ірина Удовиченко, доктор педагогічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, м. Суми, Україна.
Е-mail: hafran@ukr.net
ОRCID iD:
0000-1980-5402
У статті висвітлено окремі аспекти упровадження lean-логістики в освітній процес з географії як приклад інтеграції змісту знань та компетентнісного підходу в освіті. Відображено значення місця та ролі ощадливої логістики у формуванні компетентного випускника взагалі та української школи зокрема. Запропоновано до впровадження розроблений та апробований автором курс за вибором «Lean-логістика в географії» у процес навчання учнів на профільному рівні в закладах загальної середньої освіти.
Ключові слова: географічна компетентність; курс за вибором; логістика; lean-логістика; географія; заклади загальної середньої освіти; профільне навчання.
Ирина Удовиченко, доктор педагогических наук, доцент,
проректор по научно-педагогической и методической работе Сумского областного
института последипломного педагогического образования, г. Сумы, Украина.
ФОРМИРОВАНИЕ ПРЕДМЕТНОЙ ГЕОГРАФИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СРЕДСТВАМИ
РЕАЛИЗАЦИИ СОДЕРЖАНИЯ КУРСА ПО ВЫБОРУ ЛОГИСТИЧЕСКОГО НАПРАВЛЕНИЯ
В статье раскрыты отдельные аспекты внедрения lean-логистики в образовательный процесс по географии как пример интеграции содержания знаний и компетентностного подхода в образовании. Отображены значение места и роли бережливой логистики в формировании компетентного выпускника вообще и украинской школы в частности. Предложен для внедрения разработанный и апробированный автором курс по выбору «Lean-логистика в географии» в процесс обучения учеников на профильном уровне в заведениях общего среднего образования.
Ключевые слова: географическая компетентность; курс по выбору; логистика; leanлогистика; география; заведения общего среднего образования; профильное обучение.
Iryna Udovychenko, Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Vice-Rector of Sumy
Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Sumy, Ukraine
FORMATION OF SUBJECT
GEOGRAPHICAL COMPETENCE BY MEANS OF IMPLEMENTING THE CONTENT OF LOGISTIC AT
COURSE OPTION
The article
highlights certain aspects of the implementation of lean-logistics in the
educational process in geography, as an example of the integration of knowledge
content and competency-based approach in education. The importance of the place
and role of economical logistics in the formation of a competent graduate in
general and the Ukrainian school in particular is reflected.
The modern
features of logistics education at the school are analyzed and the introduction
of the lean-logistics in geography course developed by the author in the
process of training students at a profile level in general secondary education
institutions is proposed, the purpose of which is to improve the understanding
of logistics flows and the establishment of the concept of logistics as a
science based on an integrated and complex approach to the formation of
geographical thinking and a holistic worldview.
The article
actualizes the expediency of forming a competent school graduate by means of
teaching lean-logistics in geography lessons. The attention is paid to the
urgency of the development of educational and methodological support of profile
training geography of students at the current stage of development of education
in Ukraine.
Requirements
for evaluation of educational and cognitive achievements of students in the
process of mastering the content of the proposed curriculum of the elective
course «Lean-logistics in geography» in the context of competence approach and
implementation of cross-cutting content lines, the leading ideas of which are
integration, economization, ecology, content of education, involvement of
students in the implementation of research, construction in geography,
pragmatic activity by means of modern geography, including services are due
even new forms − practical
logistics of working out logistics skills play an important role in the
structure of professional education and relates to the individual needs,
aptitudes and needs of students; aimed at updating the educational process in
geography.
Keywords: geographical competence; at course
option; logistics; lean-logistics; geography; general secondary education
institutions; profile education.
Використані джерела
1. Міністерство освіти і науки України (2016, Груд. 27). Концепція «Нова українська школа». [Електронний ресурс]. Доступно: http://mon.gov.ua/2016/12/05/konczepcziya.pdf.
2. Є. Крикавський, та Н. Чухрай, Промисловий маркетинг. Львів, Україна: ВНУ Львівська політехніка, 2004.
3. М. Кристофер, та X. Пэк, Маркетинговая логистика. Москва, Росия: Технологии, 2005.
4. В. С. Пономаренко, та К. М. Таньков, та Т. І. Лепейко, Логістичний менеджмент. Xарків, Україна: ВД ІНЖЕК, 2010.
5. О. І. Пометун, «Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн», Всеукраїнська науково-практична конференція. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи, Київ, 2004, с. 15-24.
6. І. В. Удовиченко, «Значення елективного курсу у формуванні компетентного випускника Нової української школи», Всеукраїнська науково-практична конференція. Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика, Суми, 2019, с. 246-250.
7. І. В. Удовиченко, «Інтеграція суспільно-наукових знань на уроках географії в старших класах профільної школи», Молодь і ринок, №1 (156), с. 92-96, 2018.
8. І. В. Удовиченко, Концептуальні засади змісту навчання географії учнів старшої школи на профільному рівні. Київ, Україна: Педагогічна думка, 2018.
9. І. В. Удовиченко, Lean-логістика в географії. Суми, Україна: НВВ СОІППО, 2018.
10. І. В. Удовиченко, «Організація освітньої діяльності учнів старшої школи за допомогою навчальних програм з географії», Педагогічні науки, №70, с. 7-11, 2017.
References
1. Ministerstvo osvitu I nayku Ykrainu (2016, Gryd. 27). Koncepcia «Nova ykrainska hkola». [Elektronnuy resyrs]. Dostypno: http://mon.gov.ua/2016/12/05/konczepcziya.pdf.
2. E. Krukavskii, ta N. Chyhray, Promuslovuy marketing. Lviv, Ykraina:
VNY Lvivska politechnika, 2004.
3. M. Kristof, ta Ch. Pek, Marketingovai logistika. Moskva, Posia:
Technologii, 2005.
4. V. S. Ponomarenko, ta K. M. Tankov, ta T. I. Lepeuko, Logistuchnui menedchment. Charkiv, Ykraina: VD INChEK, 2010.
5. O. I. Pometyn, «Teoria ta praktuka poslidovnoi realizachii kompetentnisnogo pidchody v dosvidi zarybichnuh krain», Vseykrainska naykovo-praktuchna konferenchia. Kompetentnisnuy pidchid y sychasniy osviti: svitovuy dosvid ta ykrainski perspektuvu, Kyiv, 2004, p. 15-24.
6. V. Oudovychenko, «Znachenna elektuvnogo kyrsy y formyvanni kompetentnogo vupysnuka Novoi ykrainskoi chkolu», Vseykrainska naykovo-praktuchna konferenchia. Osobustisnoprofesiyna kompetentnist pedagoga: teoria i praktuka, Symu, 2019, p. 246-250.
7. V. Oudovychenko «Integrachia syspilno-naykovuch znan na yrokach geografii v starchuh klasah profilnoi chkolu», Molod i runok, №1 (156), p. 92-96, 2018.
8. V. Oudovychenko, Koncheptyalni zasadu zmisty navshanna geografii ychniv starchoi chkolu na profilnomy rivni. Kyiv, Ykraina: Pedagogichna dymka, 2018.
9. V. Oudovychenko, Lean-logistuka v geografii. Symu, Ykraina: NVV SOIPPO, 2018.
10. V. Oudovychenko, «Organizachia osvitnioi dialnosti ychniv starchoi hkolu za dopomogoy navchalnih program z geograhii», Pedagogichni nayku, №70, p. 7-11, 2017.