№ 23 (2019)
Статті

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКІВ З ІСТОРІЇ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО НАВЧАННЯ

Юлія Малієнко
Про автора

Опубліковано 30.12.2019

Ключові слова

  • когнітивна візуалізація,
  • функції когнітивної візуалізації,
  • багатокомпонентність підручника історії

Як цитувати

Малієнко, Ю. (2019). ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКІВ З ІСТОРІЇ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО НАВЧАННЯ. Проблеми сучасного підручника, (23), 149. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2019-23-149

Анотація

У статті розкрито нові підходи до візуалізації змісту підручників, підкреслено, що надання ілюстративному матеріалу статусу історичного джерела стає однією з передумов створення нового покоління навчальної літератури з історії. Автором визначено поняття когнітивна візуалізація, виокремлено її функції у контексті компетентнісного навчання історії.
Вибір саме цих об’єктів дослідження обумовлено необхідністю функціональних змін у структурі підручника щодо посилення ролі наочності: від звичайного ілюстрування – до важливої джерелознавчої одиниці його змісту. Автором зроблено висновок про недостатнє висвітлення у науково-методичній літературі питань використання наочності як історичного джерела у змісті підручників для старшої школи.