ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ПІДРУЧНИКІВ З ІСТОРІЇ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ У КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО НАВЧАННЯ
Опубліковано 30.12.2019
Ключові слова
- когнітивна візуалізація,
- функції когнітивної візуалізації,
- багатокомпонентність підручника історії
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розкрито нові підходи до візуалізації змісту підручників, підкреслено, що надання ілюстративному матеріалу статусу історичного джерела стає однією з передумов створення нового покоління навчальної літератури з історії. Автором визначено поняття когнітивна візуалізація, виокремлено її функції у контексті компетентнісного навчання історії.
Вибір саме цих об’єктів дослідження обумовлено необхідністю функціональних змін у структурі підручника щодо посилення ролі наочності: від звичайного ілюстрування – до важливої джерелознавчої одиниці його змісту. Автором зроблено висновок про недостатнє висвітлення у науково-методичній літературі питань використання наочності як історичного джерела у змісті підручників для старшої школи.