№ 22 (2019)
Статті

ПІДРУЧНИК УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ПРОЕКЦІЇ НА НОВУ УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ

Оксана Приходько
Про автора

Опубліковано 01.06.2019

Ключові слова

  • підручник української літератури,
  • Нова українська школа,
  • компетентнісний потенціал підручника,
  • наскрізні лінії,
  • ключові компетентності

Як цитувати

Приходько, О. (2019). ПІДРУЧНИК УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В ПРОЕКЦІЇ НА НОВУ УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ. Проблеми сучасного підручника, (22), 238–249. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2019-22-238-249

Анотація

У статті розглянуто теоретичну концепцію сучасного підручника української літератури в аспекті ідей і концептуальних засад Нової української школи. Проаналізовано технологічні інновації, які допоможуть перетворити підручник на сучасний навігатор, покликаний сприяти учням і ученицям у реалізації освітніх можливостей. З’ясовано, які риси підручника допоможуть сьогодні практично втілити підходи НУШ в аспекті формування вільного освітнього середовища, усі учасники якого перебувають в інтегративному середовищі взаємообміну та взаємозбагачення досвідом, ідеями тощо. Окреслено компетентнісний потенціал сучасного підручника з літератури, наголошено на важливості відходу від знаннєвої парадигми в організації програмового матеріалу задля посилення компетентнісного підходу. Наведено конкретні приклади реалізації в підручнику наскрізних змістових ліній, що забезпечують зв’язок літератур із іншими галузями знання (природничою, іноземні мови, математична та ін.).