ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ У МЕТОДИЧНОМУ АПАРАТІ УКРАЇНСЬКИХ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ ІЗ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ПРЕДМЕТІВ (1991–2010 рр.)
Опубліковано 30.12.2018
Ключові слова
- методичний апарат підручника,
- суспільствознавчі предмети,
- диференціація
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті висвітлено питання конструювання методичного апарату шкільних підручників із суспільствознавчих предметів перших десятиріч незалежної України. Цей процес пов’язувався із орієнтацією на індивідуалізацію навчання учнів. Диференціація у методичному апараті шкільних підручників здійснювалася з урахуванням навчальних інтересів учнів. Одночасно розвивалася зовнішня і внутрішня диференціація. Перша відображалася у розробці підручників для учнів спеціалізованих навчальних закладів (ліцеїв, гімназій) та класів загальноосвітньої школи з поглибленим вивченням суспільствознавчих предметів. Друга — мала на меті формування однорідних за пізнавальними можливостями груп учнів в середині класу. Відповідно, у методичному апараті підручників виокремлювали запитання і завдання з різним рівнем складності, вміщували матеріали спрямовані на індивідуалізацію навчання.