Опубліковано 30.12.2017
Ключові слова
- навчання географії України,
- дитиноцентризм,
- економічна та STEM-освіта,
- компетентнісно зорієнтоване навчання,
- функції підручника
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглянуто актуальні питання, що стосуються проблематики розвитку методики навчання географії та підручникотворення у цьому освітньому полі. Зачіпаються питання навчання географії України на компетентнісній основі у розрізі положень економічної та STEM-освіти. На цьому тлі пропонуються підходи, які дають змогу готувати учня/ученицю загальноосвітніх навчальних закладів до майбутньої професійної діяльності. Все зазначене вище транслюється через призму підручника географії України. У статті констатовано, що географія завдяки її інтегративності, міжпредметності та проникненні у різні галузі знань має високий потенціал для застосування у контексті економічної та STEM-освіти. Усе це виокремлює та поглиблює її профорієнтаційну роль, як той навчальний предмет, який через компетентнісні засади навчання готує учнів до майбутнього життя та професійної діяльності. Приклади таких підходів ілюструються через підручник географії, створений на компетентнісних засадах, – «Географія для 9-го класу» (автори – О. Ф. Надтока та О. М. Топузов, видавництво «Оріон», 2017 р.).