КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТ ПІДРУЧНИКІВ І ХРЕСТОМАТІЙ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ
Опубліковано 01.06.2021
Ключові слова
- шкільна літературна освіта,
- зарубіжна література,
- підручник,
- культурологічний підхід до навчання зарубіжної літератури,
- художній твір
- культурологічний контекст,
- мистецькі паралелі ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті зазначено, що в основу концептуальної парадигми шкільної літературної освіти в Україні покладено засадничі ідеї реалізації культурологічного підходу до навчання зарубіжної літератури. Підкреслено, що реалізація культурологічного підходу в підручниках і хрестоматіях із зарубіжної літератури визначається біографічним, історико-літературним і культурно-мистецьким контекстами, що дає змогу розглядати художні твори крізь призму широкого кола історико-культурних явищ. Актуалізовано принципи втілення культурологічного контексту в теоретичному, аналітичному та ілюстративному блоках підручників і хрестоматій із зарубіжної літератури 1990–2000 рр. Наголошено, що продуктивне використання методичних здобутків попередніх історичних періодів сприяє розробленню сучасної стратегії конструювання й використання навчальної книги в шкільній літературній освіті на засадах культурологічного підходу.