МОЖЛИВОСТІ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ ІСТОРІЇ У ФОРМУВАННІ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ (НА ПРИКЛАДІ ПІДРУЧНИКА О. І. ПОМЕТУН, Ю. Б. МАЛІЄНКО “ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ”, 7 КЛАС)
Опубліковано 30.12.2016
Ключові слова
- підручник всесвітньої історії,
- Cередні віки,
- громадянська компетентність,
- когнітивна, аксіологічна, діяльнісна складові громадянської компетентності
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті проаналізовано можливості підручника із всесвітньої історії періоду Середніх віків у формуванні громадянської компетентності учнів основної школи. Автором розглянуто особливості формування когнітивної складової громадянської компетентності, зокрема доведено, що текстовий і позатекстовий компоненти підручника, вдало підібрані різноманітні зображення, методичний апарат надають можливість, необхідну для забезпечення означеного результату. Запропоновано варіанти використання репродукцій художніх картин, фрагментів документів, сучасних фотографій для формування аксіологічної складової громадянської компетентності. Наведено приклади використання системи завдань різного дидактичного спрямування для формування діяльнісної складової громадянської компетентності.