№ 17 (2016)
Статті

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ КУРИКУЛУМУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Т. В. Сак
Біографія

Опубліковано 30.12.2016

Ключові слова

  • інклюзивне навчання,
  • курикулум,
  • диференціація курикулуму

Як цитувати

Сак, Т. В. (2016). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ КУРИКУЛУМУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ. Проблеми сучасного підручника, (17), 434–442. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/385

Анотація

У статті мовиться про організацію курикулуму, який має забезпечити навчання школяра з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі. На основі аналізу зарубіжних джерел визначено основні принципи універсального дизайну навчання, що включають різноманітність способів подачі навчального матеріалу та різноманітність способів його представлення. Виділено та описано взаємопов’язані складові курикулуму зарубіжної практики інклюзії. Доведено, що у практиці вітчизняної школи педагогічні умови організації курикулуму мають охоплювати зміст навчання; процес навчання; соціалізацію; водночас психологічні умови організації курикулуму пов’язані із введенням специфічних корекційно-розвивальних завдань, спрямованих на послаблення та усунення дизонтогенетичних проявів і формування життєвої компетентності. Описуються особливості диференціації навчальних програм та критеріїв оцінювання навчальних досягнень; представлено сутність адаптації та модифікації навчально-дидактичного забезпечення. Окреслено напрямки розв’язання завдань, пов’язаних із формуванням соціальної компетентності дітей з особливими освітніми потребами, та їх місце у складових курикулуму інклюзивного навчання. Подальшими науковими розвідками визначено теоретичне обґрунтування та втілення у практику технологій, що забезпечать повноцінне функціонування курикулуму в інклюзивному класі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.