Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- компетентнісно-орієнтована задача,
- навчально-пізнавальна компетентність,
- навчальне завдання,
- пізнавальна компетентність учня
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Актуальність встановлення сутності терміна «компетентнісно-орієнтована задача» визначається орієнтацією на досягнення в освітній практиці школи предметних, метапредметних і особистісних освітніх результатів. Встановлюються особливості компетентнісно-орієнтованих задач. Формулюється розуміння компетентнісно-орієнтованих задач як задач, які, поряд з формуванням предметних компетенцій школяра, обумовлюють розвиток таких якостей, які визначають здатність і готовність до самостійної пізнавальної діяльності, тобто якостей, сукупність яких визначає поняття пізнавальної компетентності. Розглянуто приклади компетентнісно-орієнтованих задач. Встановлюються вимоги, яким повинні відповідати компетентнісно-орієнтовані задачі в навчанні математики.
Завантаження
Посилання
- Бурда, М. І. (2017). Реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей у підручниках з математики. Проблеми сучасного підручника, 19, 22‒28.
- Васильєва, Д. В. (2018). Математичні задачі як засіб формування ключових компетентностей учнів. Проблеми сучасного підручника, 21, 83‒91.
- Вашуленко, О. П, Сердюк, Е. Г. (2019). Принципи добору системи вправ до підручника з геометрії для ліцею. Проблеми сучасного підручника, 22, 47‒55.
- Онопрієнко, О. В. (2013). Компетентнісно орієнтовані задачі як засіб формування математичної компетентності учнів. Початкова школа, 3, 23‒26.
- Tarasenkova, N., Kyba, L. (Ed). (2016). Conceptual framework for improving the mathematical training of young people: Monograph. Budapest, Hungary: SCASPEE.
- Burda, M. I. (2017). Realizatsiia naskriznykh linii kliuchovykh kompetentnostei u pidruchnykakh z matematyky. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 19, 22‒28 (in Ukrainian).
- Vasylieva, D. V. (2018). Matematychni zadachi yak zasib formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 21, 83‒91 (in Ukrainian).
- Vashulenko, O. P, Serdiuk, E. H. (2019). Pryntsypy doboru systemy vprav do pidruchnyka z heometrii dlia litseiu. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 22, 47‒55 (in Ukrainian).
- Onopriienko, O. V. (2013). Kompetentnisno oriientovani zadachi yak zasib formuvannia matematychnoi kompetentnosti uchniv. Pochatkova shkola, 3, 23‒26 (in Ukrainian).
- Tarasenkova, N., Kyba, L. (Ed). (2016). Conceptual framework for improving the mathematical training of young people: Monograph. Budapest, Hungary: SCASPEE (in English).