№ 27 (2021)
Статті

ДИДАКТИЧНІ ВИМОГИ ДО КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАДАЧ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ

Вікторія Волошена
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • компетентнісно-­орієнтована задача,
  • навчально-­пізнавальна компетентність,
  • навчальне завдання,
  • пізнавальна компетентність учня

Як цитувати

Волошена, В. (2021). ДИДАКТИЧНІ ВИМОГИ ДО КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАДАЧ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ. Проблеми сучасного підручника, (27), 36–45. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-36-45

Анотація

Актуальність встановлення сутності терміна «компетентнісно-­орієнтована задача» визначається орієнтацією на досягнення в освітній практиці школи предметних, метапредметних і особистісних освітніх результатів. Встановлюються особливості компетентнісно-­орієнтованих задач. Формулюється розуміння компетентнісно-­орієнтованих задач як задач, які, поряд з формуванням предметних компетенцій школяра, обумовлюють розвиток таких якостей, які визначають здатність і готовність до самостійної пізнавальної діяльності, тобто якостей, сукупність яких визначає поняття пізнавальної компетентності. Розглянуто приклади компетентнісно-­орієнтованих задач. Встановлюються вимоги, яким повинні відповідати компетентнісно-­орієнтовані задачі в навчанні математики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Бурда, М. І. (2017). Реалізація наскрізних ліній ключових компетентностей у підручниках з математики. Проблеми сучасного підручника, 19, 22‒28.
  2. Васильєва, Д. В. (2018). Математичні задачі як засіб формування ключових компетентностей учнів. Проблеми сучасного підручника, 21, 83‒91.
  3. Вашуленко, О. П, Сердюк, Е. Г. (2019). Принципи добору системи вправ до підручника з геометрії для ліцею. Проблеми сучасного підручника, 22, 47‒55.
  4. Онопрієнко, О. В. (2013). Компетентнісно орієнтовані задачі як засіб формування математичної компетентності учнів. Початкова школа, 3, 23‒26.
  5. Tarasenkova, N., Kyba, L. (Ed). (2016). Conceptual framework for improving the mathematical training of young people: Monograph. Budapest, Hungary: SCASPEE.
  6. Burda, M. I. (2017). Realizatsiia naskriznykh linii kliuchovykh kompetentnostei u pidruchnykakh z matematyky. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 19, 22‒28 (in Ukrainian).
  7. Vasylieva, D. V. (2018). Matematychni zadachi yak zasib formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 21, 83‒91 (in Ukrainian).
  8. Vashulenko, O. P, Serdiuk, E. H. (2019). Pryntsypy doboru systemy vprav do pidruchnyka z heometrii dlia litseiu. Problemy suchasnoho pidruchnyka, 22, 47‒55 (in Ukrainian).
  9. Onopriienko, O. V. (2013). Kompetentnisno oriientovani zadachi yak zasib formuvannia matematychnoi kompetentnosti uchniv. Pochatkova shkola, 3, 23‒26 (in Ukrainian).
  10. Tarasenkova, N., Kyba, L. (Ed). (2016). Conceptual framework for improving the mathematical training of young people: Monograph. Budapest, Hungary: SCASPEE (in English).