ХУДОЖНЯ МАКРОІСТОРІЯ СТАТИЧНОГО ТИПУ ТА ЇЇ ПРЕЗЕНТАЦІЯ В ПІДРУЧНИКАХ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9-11 КЛАСІВ
Опубліковано 30.12.2015
Ключові слова
- підручник,
- макроісторія статичного типу,
- експліцитний міфологізм,
- статична єдність хронотопів,
- «нейтралізований історизм»
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Автор статті пропонує загальні орієнтири для створення підручникових розділів, присвячених вивченню творів, які містять елементи художньої макроісторії статичного типу. Оскільки у шкільному курсі літератури нараховується значна кількість таких текстів, означені в науковому матеріалі підходи мають позитивно вплинути на процес створення підручників для 9–11 класів. Провідна ідея автора статті полягає в тому, що здійснення аналізу літературного джерела в шкільному підручнику повинно відбуватися з урахуванням способів моделювання картини світу, які застосовує письменник. Зокрема, це стосується елементів макроісторичної статики (зверненість письменника до універсальних явищ буття, установлення й осмислення незмінних законів/закономірностей, елементи міфологізму, уподібнення різних художньо-історичних хронотопів, «нейтралізація історизму»).