№ 15 (2015)
Статті

ХУДОЖНЯ МАКРОІСТОРІЯ СТАТИЧНОГО ТИПУ ТА ЇЇ ПРЕЗЕНТАЦІЯ В ПІДРУЧНИКАХ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9-11 КЛАСІВ

Ю. Бондаренко
Біографія

Опубліковано 30.12.2015

Ключові слова

  • підручник,
  • макроісторія статичного типу,
  • експліцитний міфологізм,
  • статична єдність хронотопів,
  • «нейтралізований історизм»

Як цитувати

Бондаренко, Ю. . (2015). ХУДОЖНЯ МАКРОІСТОРІЯ СТАТИЧНОГО ТИПУ ТА ЇЇ ПРЕЗЕНТАЦІЯ В ПІДРУЧНИКАХ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9-11 КЛАСІВ. Проблеми сучасного підручника, (15), 44–54. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/443

Анотація

Автор статті пропонує загальні орієнтири для створення підручникових розділів, присвячених вивченню творів, які містять елементи художньої макроісторії статичного типу. Оскільки у шкільному курсі літератури нараховується значна кількість таких текстів, означені в науковому матеріалі підходи мають позитивно вплинути на процес створення підручників для 9–11 класів. Провідна ідея автора статті полягає в тому, що здійснення аналізу літературного джерела в шкільному підручнику повинно відбуватися з урахуванням способів моделювання картини світу, які застосовує письменник. Зокрема, це стосується елементів макроісторичної статики (зверненість письменника до універсальних явищ буття, установлення й осмислення незмінних законів/закономірностей, елементи міфологізму, уподібнення різних художньо-історичних хронотопів, «нейтралізація історизму»).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.