НЕВІДОМІ ІМЕНА В ІСТОРІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ДИДАКТИКИ ФІЗИКИ: ПРОФЕСОР ОЛЕКСАНДР КИЯШКО ЯК АВТОР ОРИГІНАЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА ФІЗИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Опубліковано 01.06.2020
Ключові слова
- історія вітчизняної методики навчання фізики,
- зміст шкільної фізичної освіти,
- підручник фізики,
- професор Олександр Кияшко
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті актуалізовано проблему розбудови змісту навчання фізики у вітчизняній середній школі та його реалізації у підручниках. Акцентовано увагу на доцільності розглядати створення підручника як складний та багатоаспектний процес, що потребує врахування напрацювань сучасної психолого-педагогічної науки, а також передбачає наукову рефлексію, яка спирається на історичний досвід вітчизняної теорії та методики навчання фізики. Висвітлено особливості становлення змісту шкільної фізичної освіти на початку 1930-х років, коли в умовах трансформації вітчизняної освітньої системи були створені дидактично обґрунтована навчальна програма та оригінальні автентичні українські підручники фізики для політехнічної школи. Наголошено на необхідності вивчення традицій підручникотворення в Україні в розрізі формування науково-методичного світогляду та творчої діяльності представників вітчизняної методичної думки з фізики на етапах її інтенсивного розвитку. На підставі вивчення архівних матеріалів, навчально-методичних праць, наукових джерел уперше досліджено науково-педагогічну діяльність видатного вченого та методиста О. В. Кияшка, його внесок у розвиток вітчизняної методики навчання та підручникотворення з фізики.