Опубліковано 06.08.2024
Ключові слова
- гімназія,
- готовність до оволодіння іноземною мовою,
- компетентнісно орієнтоване навчання,
- компоненти змісту готовності
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглядається питання готовності учнів гімназії до компетентнісно орієнтованого навчання іншомовного спілкування. Дидактико-методичні концепти проблеми досліджуються в контексті змісту освітнього іншомовного комунікативного середовища як своєрідного освітнього простору, що сприяє комплексному набуттю учнями досвіду інтегрованого оволодіння іншомовним спілкуванням і культурою країни, мова якої вивчається. Автор стверджує, що досягнення таких цілей потребує наявності в учнів певної готовності, що давала б їм змогу успішно виконувати іншомовні комунікативні дії, спрямовані на формування в них ключових і предметної компетентностей, передбачених чинною навчальною програмою для відповідної вікової категорії, у межах окресленої тематики засвоєного мовного і мовленнєвого матеріалу.
Формування готовності автор розглядає як систему певних впливів на особистість учня та на його здатність засвоювати мовні аспекти іноземної мови, оволодівати механізмами спілкування в усній та письмовій формах і пропонує власне визначення цього поняття. Такі здатності досліджуються з урахуванням психофізіологічних особливостей учнів та відповідно до рівня іншомовного комунікативного і загальнонавчального досвіду, набутих ними на попередніх етапах навчання.
У статті автор визначає, обґрунтовує і презентує компоненти змісту дослідженої ним готовності та інтерпретує їх особливості у контексті компетентнісно орієнтованого навчання іншомовного спілкування учнів гімназії. На засадах здобутих емпіричних результатів здійснених досліджень пропонуються засоби її формування.
Завантаження
Посилання
- Бігич, О. Б., Бориско, Н. Ф., Борецька, Г. Е. та ін. (2013). Методика навчання іноземних мов і культур: теорія іпрактика: підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів. Київ: Ленвіт.
- Мартинова, Р. Ю. (2004). Цілісна загальнодидактична модель змісту навчання іноземних мов: монографія. Київ: Вища школа.
- Про освіту: Закон України. 2017. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19
- Редько, В. (2022). Шкільний підручник іноземної мови: проектування, конструювання, апробація: монографія. Київ: Педагогічна думка.
- Редько, В. Г. (2021). Дидактичне моделювання мовленнєвих ситуацій як засобів компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти. Український педагогічний журнал, 1, 30–42.
- Редько, В.Г. та ін. (2021). Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти». Київ.
- Apsari, Y. (2014). The Use of Authentic Material in Teaching Reading Comprehension. Eltin Journal, 2(2), 88–94.
- Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Companion volume. (2020). Strasbourg.
- Council of Europe (2020). Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Companion volume. Council of Europe Publishing. https://tinyurl.com/mwa24e5
- Deardorff, D. (2006). Identification and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of Studies in International Education, 10(3), 241–266.
- Duolingo Language Report (2022). https://blog.duolingo.com/2022-duolingo-language-report/
- Fonseca-Mora, Carmen & Fuentes, Carmen. (2007). Fostering teenagers’ willingness to learn a foreign language January. In Self-esteem and foreign language learning. New Castle: Cambridge Scholars Publishing Editors: Fernando Rubio.
- Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. England: Pearson Education Limited.
- Kramsch, C. (2000). Context and Culture in Language Teaching. Oxford University Press.
- Kramsch, C. (2023). Foreword: Authenticity in Our Times. In Will et al., Authenticity across Languages and Cultures: Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning, Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781800411050
- Lassnigg, L. (2015). Competence-based education and educational effectiveness: A critical review of the research literature on outcome-oriented policy making in education. Sociological Series. Institute for Advanced Studies Vienna. https://irihs.ihs.ac.at/id/eprint/3852/
- Lázár, I. (2003). Incorporating intercultural communicative competence in language teacher education. European Centre of Modern Languages - Council of Europe Publishing.
- Legutke, M. (2012). Teaching teenagers. In A. Burns and J. Richards (Eds.), The Cambridge Guide to Pedagogy and Practice in Second Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
- Madrid Fernández, D. & García Sánchez, M.E. (2001). Content-based Second Language Teaching. In M.E. García Sánchez (Ed.), Present and Future Trends in TEFL (101–134). Universidad de Almería.
- Recommendation of the European Parliament and of the Council of 22 May 2018 on Key Competences for Lifelong Learning. Official Journal of the European Union, 4(6). 2018. https://eur-lex.europa. eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri= CELEX:32018H0604 (01)&rid=7
- Redko V., Sorokina N., Smovzhenko L. 2022. Didactic Essence of Competence-Based Content for Foreign Language School Coursebooks. In O. Kazachiner, Y. Boychuk, A. Halii, etc., Theoretical foundations of pedagogy and education: collective monograph. ²nternational Science Group. Boston: Primedia eLaunch, 486–497.
- Redko, V., Sorokina, N., Smovzhenko, L., Onats, J., Chyzhevski, B. (2023). Situational Foreign Language Instruction in Competence-based learning framework: Ukrainian experience. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 22, May 2023. No. 5, 637–657. https://doi.org/10.26803/ijlter.22.5.33
- Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press.
- Rychen, D.-S. and Salganik, L.H. (2003). Key Competencies for Successful Life and Well – Functioning Society. Gottingen: Hogrefe and Huber Publishers.
- Savignon, S. (2001). Communicative language teaching for the twenty- first century. In M. Murcia (Ed.), Teaching English as a second/foreign language,12–28.
- Troncoso, C.R. (2010). The effects of Language Materials on the Development of Intercultural Competence. In B. Tomlinson and Y. Masuhara (Eds.), Research for Materials Development in Language Learning: Evidence for Best Practice, 82–102.
- Will, L., Stadler, W. & Eloff, I. (2023). Authenticity across Languages and Cultures: Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning. https://doi.org/10.21832/9781800411050
- Apsari, Y. (2014). The Use of Authentic Material in Teaching Reading Comprehension. Eltin Journal, 2(2), 88–94. (in English).
- Bihych, O. B., Borysko, N. F., Boretska, H. E. ta in. (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia ipraktyka: pidruchnyk dlia studentiv klasychnykh, pedahohichnykh ilinhvistychnykh universytetiv. Kyiv: Lenvit. (in Ukrainian).
- Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Companion volume. (2020). Strasbourg. (in English).
- Council of Europe (2020). Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. Companion volume. Council of Europe Publishing. https://tinyurl.com/mwa24e5 (in English).
- Deardorff, D. (2006). Identification and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of Studies in International Education, 10(3), 241–266. (in English).
- Duolingo Language Report (2022). https://blog.duolingo.com/2022-duolingo-language-report/ (in English).
- Fonseca-Mora, Carmen & Fuentes, Carmen. (2007). Fostering teenagers’ willingness to learn a foreign language January. In Self-esteem and foreign language learning. New Castle: Cambridge Scholars Publishing Editors: Fernando Rubio. (in English).
- Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. England: Pearson Education Limited. (in English).
- Kramsch, C. (2000). Context and Culture in Language Teaching. Oxford University Press. (in English).
- Kramsch, C. (2023). Foreword: Authenticity in Our Times. In Will et al., Authenticity across Languages and Cultures: Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning, Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781800411050 (in English).
- Lassnigg, L. (2015). Competence-based education and educational effectiveness: A critical review of the research literature on outcome-oriented policy making in education. Sociological Series. Institute for Advanced Studies Vienna. https://irihs.ihs.ac.at/id/eprint/3852/ (in English).
- Lázár, I. (2003). Incorporating intercultural communicative competence in language teacher education. European Centre of Modern Languages - Council of Europe Publishing. (in English).
- Legutke, M. (2012). Teaching teenagers. In A. Burns and J. Richards (Eds.), The Cambridge Guide to Pedagogy and Practice in Second Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. (in English).
- Madrid Fernández, D. & García Sánchez, M.E. (2001). Content-based Second Language Teaching. In M.E. García Sánchez (Ed.), Present and Future Trends in TEFL (101–134). Universidad de Almería. (in English).
- Martynova, R. Yu. (2004). Tsilisna zahalnodydaktychna model zmistu navchannia inozemnykh mov: monohr. Kyiv: Vyshcha shkola. (in Ukrainian).
- Zakon Ukrainy «Pro osvitu». (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19 (in Ukrainian).
- Recommendation of the European Parliament and of the Council of 22 May 2018 on Key Competences for Lifelong Learning. Official Journal of the European Union, 4 (6) 2018. https://eur-lex.europa. eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri= CELEX:32018H0604 (01)&rid=7 (in English).
- Redko V., Sorokina N., Smovzhenko L. 2022. Didactic Essence of Competence-Based Content for Foreign Language School Coursebooks. In O. Kazachiner, Y. Boychuk, A. Halii, etc., Theoretical foundations of pedagogy and education: collective monograph. ²nternational Science Group. Boston: Primedia eLaunch, 486–497. (in English).
- Redko, V., Sorokina, N., Smovzhenko, L., Onats, J., Chyzhevski, B. (2023). Situational Foreign Language Instruction in Competence-based learning framework: Ukrainian experience. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Vol. 22, May 2023. No. 5, 637–657. https://doi.org/10.26803/ijlter.22.5.33 (in English).
- Redko, V. (2022). Shkilnyi pidruchnyk inozemnoi movy: proektuvannia, konstruiuvannia, aprobatsiia: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka. (in Ukrainian).
- Redko, V. H. (2021). Dydaktychne modeliuvannia movlennievykh sytuatsii yak zasobiv kompetentnisno oriientovanoho navchannia inozemnykh mov u zakladakh zahalnoi serednoi osvity. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1, 30–42. (in Ukrainian).
- Redko, V.H. ta in. (2021). Modelna navchalna prohrama «Inozemna mova. 5–9 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity». Kyiv. (in Ukrainian).
- Richards, J. C. & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. (in English).
- Rychen, D.-S. and Salganik, L.H. (2003). Key Competencies for Successful Life and Well – Functioning Society. Gottingen: Hogrefe and Huber Publishers. (in English).
- Savignon, S. (2001). Communicative language teaching for the twenty- first century. In M. Murcia (Ed.), Teaching English as a second/foreign language,12–28. (in English).
- Troncoso, C.R. (2010). The effects of Language Materials on the Development of Intercultural Competence. In B. Tomlinson and Y. Masuhara (Eds.) Research for Materials Development in Language Learning: Evidence for Best Practice, 82–102. (in English).
- Will, L., Stadler, W. & Eloff, I. (2023). Authenticity across Languages and Cultures: Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning. https://doi.org/10.21832/9781800411050 (in English).