№ 24 (2020)
Статті

АНАЛІЗ ПІДРУЧНИКІВ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

Тетяна Засєкіна
Біографія

Опубліковано 01.06.2020

Ключові слова

  • інтеграція,
  • інтегрований курс,
  • підручник,
  • початкова школа

Як цитувати

Засєкіна, Т. (2020). АНАЛІЗ ПІДРУЧНИКІВ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ». Проблеми сучасного підручника, (24), 67–77. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2020-24-67-77

Анотація

У статті розглянуто проблему інтегрованого підходу в початковій освіті, зокрема розроблення інтегрованого курсу «Я досліджую світ», його реалізацію в підручниках для 2-го класу закладів загальної середньої освіти. Проаналізовано структуру й методичний апарат цих підручників. У ході дослідження встановлено, що розроблення підручників відбувалося без наявності єдиної концепції інтегрованого курсу. Кожен авторський колектив виходив із неявних, і багато в чому різних вимог типових освітніх програм. З огляду на те, що зміст курсу передбачає об’єднання в один предмет п’яти різних освітніх галузей (і до того ж наявність міжпредметних зв’язків ще з двома), вважати його інтегрованим можна умовно. Нами проаналізовано одинадцять комплектів підручників. Аналіз свідчить про пошук авторськими колективами своїх концепцій курсу і підручників. Більшість підручників демонструють традиційні, але якісно вдосконалені підходи до добору і структурування змісту, деякі — зовсім нові. У більшості підручників простежується «клаптикова й ситуативна інтеграція» пов’язана з окремими темами / об’єктами вивчення. Позитивним є те, що всім авторам вдалося дібрати споріднений матеріал кількох галузей навколо однієї теми, усунути дублювання у вивченні низки питань. Робота за такими підручниками знімає стомлюваність, перенапруження учнів завдяки переключенню на різноманітні види діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.