Опубліковано 31.12.2024
Ключові слова
- музейна педагогіка,
- освітня підтримка,
- експериментальне навчання,
- культурне залучення,
- міждисциплінарне навчання
- сучасна освіта ...Більше
Як цитувати
Авторське право (c) 2024 Оксана Зуєвич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Музейна педагогіка дедалі більше визнається як трансформаційний підхід у сучасній освіті, що пропонує широкі можливості для поліпшення викладання та навчання шляхом включення культурних, історичних та експериментальних вимірів у навчальний процес. Ця стаття досліджує інтеграцію елементів музейної педагогіки в навчально-методичну базу сучасного освітнього процесу, підкреслюючи її потенціал для розвитку критичного мислення, міждисциплінарного розуміння та особистісного розвитку. Використовуючи унікальні ресурси музеїв – артефакти, експонати та інтерактивні виставки – педагоги можуть створювати цікаві, орієнтовані на учня навчальні програми, які долають розрив між теоретичними знаннями та їх практичним застосуванням.
У дослідженні розглянуто ключові принципи музейної педагогіки, її історична еволюція та роль у вирішенні сучасних освітніх викликів, таких як інклюзивність, цифрова трансформація та потреба в можливостях навчання впродовж життя. Спираючись на якісні та кількісні методології, зокрема тематичні дослідження, інтерв'ю з освітянами та дані експериментальних освітніх програм, дослідження висвітлює ефективність музейної педагогіки в поліпшенні результатів навчання, мотивації учнів та культурної грамотності.
Результати свідчать, що інтеграція музейної педагогіки в навчальну програму сприяє активній участі та створює середовище, у якому учні можуть долучитися до різних культурних та історичних контекстів. Однак дослідження виявляє бар'єри, такі як обмежений доступ до музейних ресурсів, недостатня підготовка педагогів і потреба в адаптованих рамках, які б відповідали різним освітнім умовам. Висновки дослідження містять рекомендації щодо впровадження музейної педагогіки в освітні стратегії та розвитку партнерських відносин між школами та музеями з метою посилення її впливу.
У статті розглянуто роль музейної педагогіки в контексті навчально-методичного забезпечення сучасної освіти. Аналізуючи її основні принципи, нещодавні досягнення та практичні реалізації, дослідження має на меті продемонструвати, як музейна педагогіка може сприяти створенню інклюзивного, цікавого освітнього середовища майбутнього.
Завантаження
Посилання
- Волошин, С. (2018). Музейна педагогіка у початковій школі: методичні рекомендації до проведення спецкурсу. Дрогобич: Редакційно-видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка.
- Гончаренко, С. У. (2011). Український педагогічний енциклопедичний словник (2-ге вид. допов. і випр.). Рівне: Волинські обереги.
- Довгий, С.О. (ред.). (2020). Музейна педагогіка в науковій освіті : монографія. Київ: Національний центр «Мала академія наук України», 2020. https://doi.org/10.32405/978-617-7945-15-3-2020-111
- Караманов, О., Сурмач, О. (2020). Музейна педагогіка в системі підготовки бакалаврів: можливості педагогічного коледжу. Український педагогічний журнал, 1, 100‒107.
- Музейні комунікації у сфері освіти та культури: освітня програма підготовки бакалавра у Львівському національному університеті імені Івана Франка за спеціальністю 027 «Музеєзнавство, пам’яткознавство». https://pedcollege.lnu.edu.ua/wp-content/ uploads/2019/04/OP-Muzeieznavstvo.pdf
- Пантюк, Т., Стахів, Л., Стахів, В., Волошин, С. (2023). Використання елементів музейної педагогіки у закладах загальної середньої освіти крізь призму аналізу нормативно-правових документів та навчально-методичного забезпечення. Актуальнi питання гуманiтарних наук, 65(2), 344‒351.
- Ревенко, Л. (2021). Без минулого немає майбутнього: спільний проєкт КЗЗСО №10 та Жовтоводського міського історичного музею імені Ю. Пригожина. У Музейна педагогіка в науковій освіті (ч. 1, с. 152–156).
- Філіпчук, Н. (2020). Музейна педагогіка – теоретична основа педагогічно-просвітницької діяльності закладів освіти і культури. Вісник кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття, 2, 61–70.
- Voloshyn, S. (2018). Muzeina pedahohika u pochatkovii shkoli: metodychni rekomendatsii do provedennia spetskursu. Drohobych: Redaktsiino-vydavnychyi viddil Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka. (in Ukrainian).
- Honcharenko, S. U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk (2-he vyd. dopov. i vypr.). Rivne: Volynski oberehy. (in Ukrainian).
- Dovhyi, S.O. (red.). (2020). Muzeina pedahohika v naukovii osviti : monohrafiia. Kyiv: Natsionalnyi tsentr «Mala akademiia nauk Ukrainy», 2020. https://doi.org/10.32405/978-617-7945-15-3-2020-111 (in Ukrainian).
- Karamanov, O., Surmach, O. (2020). Muzeina pedahohika v systemi pidhotovky bakalavriv: mozhlyvosti pedahohichnoho koledzhu. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1, 100‒107. (in Ukrainian).
- Muzeini komunikatsii u sferi osvity ta kultury: osvitnia prohrama pidhotovky bakalavra u Lvivskomu natsionalnomu universyteti imeni Ivana Franka za spetsialnistiu 027 «Muzeieznavstvo, pamiatkoznavstvo». https://pedcollege.lnu.edu.ua/wp-content/ uploads/2019/04/OP-Muzeieznavstvo.pdf (in Ukrainian).
- Pantiuk, T., Stakhiv, L., Stakhiv, V., Voloshyn, S. (2023). Vykorystannia elementiv muzeinoi pedahohiky u zakladakh zahalnoi serednoi osvity kriz pryzmu analizu normatyvno-pravovykh dokumentiv ta navchalno-metodychnoho zabezpechennia. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 65(2), 344‒351. (in Ukrainian).
- Revenko, L. (2021). Bez mynuloho nemaie maibutnoho: spilnyi proiekt KZZSO №10 ta Zhovtovodskoho miskoho istorychnoho muzeiu imeni Yu. Pryhozhyna. In Muzeina pedahohika v naukovii osviti, (Part 1, pp.152–156). (in Ukrainian).
- Filipchuk, N. (2020). Muzeina pedahohika – teoretychna osnova pedahohichno-prosvitnytskoi diialnosti zakladiv osvity i kultury. Visnyk kafedry YuNESKO «Neperervna profesiina osvita KhKhI stolittia, 2, 61–70. (in Ukrainian).