№ 23 (2019)
Статті

ДИНАМІКА ЗМІН МЕТОДИЧНОГО АПАРАТУ ШКІЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА ЗА ЧАСІВ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ ПРАВОЗНАВСТВА)

Нестор Гупан
Про автора
Олена Пометун
Про автора

Опубліковано 30.12.2019

Ключові слова

  • зміни в освіті,
  • правознавство,
  • підручник,
  • трансформація

Як цитувати

Гупан, Н., & Пометун, О. (2019). ДИНАМІКА ЗМІН МЕТОДИЧНОГО АПАРАТУ ШКІЛЬНОГО ПІДРУЧНИКА ЗА ЧАСІВ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ ПРАВОЗНАВСТВА). Проблеми сучасного підручника, (23), 68. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2019-23-68

Анотація

У статті висвітлено питання змін у підходах до конструювання методичного апарату шкільних підручників із правознавства протягом перших десятиріч незалежної України. Визначено та обґрунтовано, що поступово в умовах переходу української освіти до нової парадигми – компетентнісної - кардинально змінювались основні підходи до проектування й розроблення шкільного підручника, зокрема з правознавства. Відповідно підручнику стали властиві зовсім нові функції, а отже, висуваються нові вимоги до його змісту й методичного апарату. Такі підходи кардинально змінили не тільки саму навчальну книгу, а й можливості працювати з нею на уроках і вдома. Ці функції підручника реалізувались через розміщені в ньому різні види текстів, ілюстративного матеріалу і завдань для учнів. Різноманітний набір освітніх методик і інструментів дозволяв вчителю і учням досягати актуальних цілей освіти, що розглядаємо як важливе надбання для сучасного розвитку навчальної книги.