Опубліковано 01.06.2021
Ключові слова
- електронні освітні ресурси,
- інтерактивний плакат,
- модель інтерактивного плаката,
- електронна сторінка,
- ефект інтерактивності
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті досліджено електронний освітній ресурс, створений у вигляді інтерактивних електронних плакатів. Науковці доводять, що інтерактивний електронний плакат не може бути статичною ілюстрацією або набором мультимедіа компонентів – він повинен забезпечувати взаємодію змісту плаката з користувачем. Також обґрунтовано, що інтерактивність забезпечується за рахунок використання різних інтерактивних елементів: посилань, кнопок переходу, областей текстового або цифрового введення. На конкретному прикладі доведено, що інтерактивні плакати є одним з найефективніших видів електронних освітніх ресурсів, які використовуються у процесі проведення навчальних занять. У ході дослідження розглянуто модель електронного освітнього ресурсу «Математика. Формули», його будову, навігацію та принципи роботи. Електронний освітній ресурс створено авторами статті. Визначено та описано основні ефекти інтерактивності, які використано в зазначеному засобі навчання, зокрема такий ефект інтерактивності, як можливість відкривати та закривати відповідні записи, формули, рисунки, що дає змогу активізувати мислення та увагу, сприяє кращому запам`ятовуванню навчального матеріалу. Наступний ефект полягає в можливості робити певні зображення видимими чи невидимими, що допомагає розмістити максимум інформації на електронній сторінці з обмеженими розмірами. Ефект надання можливості рухати зображення вздовж електронної сторінки дозволяє акцентувати увагу на обраних елементах, що належать до контенту цієї електронної сторінки. Можливість виконувати записи на електронній сторінці, як ще один ефект інтерактивності, дозволяє педагогу виконувати їх на обраній електронній сторінці. Розглянуто ще один ефект інтерактивності – можливість очищення текстових полів, який сприяє економії часу на занятті. Використання електронних плакатів із зазначеними ефектами полегшує процес запам’ятовування та вивчення основних формул з математики учнями, сприяє процесу їх підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання, надає можливість самостійно опрацьовувати навчальний матеріал з алгебри та геометрії, перевіряти рівень своїх знань у будь-який зручний час, будувати власну освітню траєкторію.