Опубліковано 30.12.2019
Ключові слова
- українська література,
- шкільний підручник,
- компетентнісне навчання,
- читацька компетентність,
- культурна компетентність учнів
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті актуалізується проблема компетентнісного підходу в сучасній шкільній літературній освіті. Підручник української літератури розглядається як ефективний засіб розвитку предметної читацької та ключових компетентностей учнів-читачів. Конкретизовано сутність понять «читацька компетентність як ключова» та «читацька компетентність як предметна»; визначено структуру та схарактеризовано компоненти предметної читацької компетентності (загальнокультурний, літературознавчий, інтерпретаційний, аксіологічний, творчо-мовленнєвий). Розкрито компетентнісний потенціал чинного підручника «Українська література. 11 клас. Рівень стандарту» (автори – Фасоля А. М., Яценко Т. О., Уліщенко В. В. та ін.) щодо реалізації освітніх завдань Нової української школи в сучасній літературній освіті. Докладно схарактеризовано дидактико-методичне призначення кожної тематичної рубрики підручника у проекції щодо забезпечення ефективного компетентнісного навчання української літератури в 11 класі.