Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- технологічна освіта,
- предмет «Технології»,
- дидактичні принципи,
- модельна навчальна програма
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті означений процес формування змісту технологічної освітньої галузі від рівня Державного стандарту базової середньої освіти до індивідуального рівня освітніх надбань кожного учня гімназії, визначені дидактичні принципи формування змісту нового навчального предмета «Технології», розроблені критерії аналізу модельних навчальних програм, наголошено на необхідності створення якісних навчальних підручників для ефективного впровадження навчального предмета «Технології» в освітній процес гімназій, проаналізовані спірально-концентричний і блочно-модульний способи однієї з чинних модельних навчальних програм, окреслені актуальні напрями подальших досліджень.
Завантаження
Посилання
- Machacha, T. (2016). Cultural and creative potentialof technological education content of the secondary scool pupils. Intercultural Communication,1/1. 122–135. https://lib.iitta.gov.ua/712562/1/Tetyana%20Machaca.pdf
- Державний стандарт базової середньої освіти. (2020). Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня, № 898. https://cutt.ly/5lbsvBP
- Закон України Про повну загальну середню освіту. (2020). Відомості Верховної Ради (ВВР), № 31. 226. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463–20#Text
- Кільдеров, Д., Мачача, Т., Юрженко, В., Луп’як, Д. (2021). Модельна навчальна програма. Технології. 5–6 кл. https://cutt.ly/JW9y8AV
- Коберник, О., Сидоренко, В. (2010). Концепція технологічної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів України (проект). Трудова підготовка в закладах освіти, 6. 3–11.
- Краевский, В. В., Хуторской, А. В. (2007). Основы обучения. Дидактика и методика: учеб. пособие для студ. высш. учеб. Заведений. Москва: Академия.
- Мачача, Т. С. (2016). Теоретико-методологічні засади проектування змісту технологічної освіти. Український педагогічний журнал, 3.105–114. https://cutt.ly/NW4IHqq
- Мачача, Т. С., Юрженко, В. В. (2017). Стратегії розвитку технологічної освіти в середній загальноосвітній українській школі: наскрізність змісту і структури. Український педагогічний журнал, 2. 58‒68. https://lib.iitta.gov.ua/712557/1/10.pdf
- Мачача, Т. С. (2011). Формування проектно-технологічної культури учнів основної школи у процесі трудового навчання: Дис… канд. наук: 13.00.02. Київ. https://cutt.ly/SW9iD7C
- Навчальна програма з трудового навчання для 5–9 класів навчальних закладів (2017). https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi‑5–9-klas
- Типова освітня програма для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти. (2021). Затв. наказом Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 No408. https://cutt.ly/LlbsR6f
- Юрженко, В. В. (2013). Методологічні підходи до визначення структури й змісту освітньої галузі «Технологія» в основній школі. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова.
- Machacha, T. (2016). Cultural and creative potentialof technological education content of the secondary scool pupils. Intercultural Communication,1/1. 122–135. https://lib.iitta.gov.ua/712562/1/Tetyana%20Machaca.pdf (in Ukrainian).
- Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity. (2020). Zatverdzheno postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia, № 898. https://cutt.ly/5lbsvBP (in Ukrainian).
- Zakon Ukrainy Pro povnu zahalnu seredniu osvitu. (2020). Vidomosti Verkhovnoi Rady (VVR), № 31. 226. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463–20#Text (in Ukrainian).
- Kilderov, D., Machacha, T., Yurzhenko, V., Lupiak, D. (2021). Modelna navchalna prohrama. Tekhnolohii. 5–6 kl. https://cutt.ly/JW9y8AV (in Ukrainian).
- Kobernyk, O., Sydorenko, V. (2010). Kontseptsiia tekhnolohichnoi osvity uchniv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv Ukrainy (proekt). Trudova pidhotovka v zakladakh osvity, 6. 3–11 (in Ukrainian).
- Kraevskiy, V. V., Hutorskoy, A. V. (2007). Osnovyi obucheniya. Didaktika i metodika: ucheb. posobie dlya stud. vyissh. ucheb. Zavedeniy. Moskva: Akademiya (in Russian).
- Machacha, T. S. (2016). Teoretyko-metodolohichni zasady proektuvannia zmistu tekhnolohichnoi osvity. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3.105–114. https://cutt.ly/NW4IHqq (in Ukrainian).
- Machacha, T. S., Yurzhenko, V. V. (2017). Stratehii rozvytku tekhnolohichnoi osvity v serednii zahalnoosvitnii ukrainskii shkoli: naskriznist zmistu i struktury. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 2. 58‒68. https://lib.iitta.gov.ua/712557/1/10.pdf (in Ukrainian).
- Machacha, T. S. (2011). Formuvannia proektno-tekhnolohichnoi kultury uchniv osnovnoi shkoly u protsesi trudovoho navchannia: Dys… kand. nauk: 13.00.02. Kyiv. https://cutt.ly/SW9iD7C (in Ukrainian).
- Navchalna prohrama z trudovoho navchannia dlia 5–9 klasiv navchalnykh zakladiv (2017). https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi‑5–9-klas (in Ukrainian).
- Typova osvitnia prohrama dlia 5–9 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity. (2021). Zatv. nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 19.02.2021 No408. https://cutt.ly/LlbsR6f (in Ukrainian).
- Iurzhenko, V. V. (2013). Metodolohichni pidkhody do vyznachennia struktury y zmistu osvitnoi haluzi «Tekhnolohiia» v osnovnii shkoli. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova (in Ukrainian).