ПІДРУЧНИК З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЗАСІБ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Опубліковано 01.06.2019
Ключові слова
- мотивація,
- навчальна діяльність,
- іноземна мова,
- шкільний підручник
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті проаналізовано сутність і види мотивів навчальної діяльності учнів закладів загальної середньої освіти у процесі оволодіння ними іноземною мовою. Розкрито роль сучасного шкільного підручника з іноземної мови, який своїм змістом має забезпечувати мотивацію до виконання школярами навчально-пізнавальної діяльності і сприяти реалізації ними власних іншомовних комунікативних намірів. Автори розглядають сучасний підручник з іноземної мови як багатофункціональний засіб навчання іноземної мови, приділивши особливу увагу мотивації навчальної діяльності учнів. Виокремлено і схарактеризовано основні компоненти мотивації навчальних дій учнів, які адаптовано до змісту
шкільного курсу з іноземної мови. Зокрема, автори розглянули такі компоненти: афективний (емпатичний), особистісний, ініціювальний, когнітивний, продуктивний, рефлексивний (самооцінний), цільовий, процесуальний (стратегічний). Результати анкетування учнів із різних регіонів України підтвердили авторські підходи до системи мотивації школярів у навчанні іноземних мов у змісті підручників з іноземних мов.