Статті
Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- навчально-дослідницькі завдання,
- компетентнісний підхід,
- підручник з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»,
- початкова школа
Як цитувати
Павлова, Т. (2021). НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКІ ЗАВДАННЯ В СТРУКТУРІ ПІДРУЧНИКА З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ». Проблеми сучасного підручника, (27), 161–169. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-161-169
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті обґрунтовано застосування компетентнісно орієнтованого підходу у навчально-методичному забезпеченні початкової освіти. Уточнено базові поняття: «компетентність», «навчально-дослідницькі завдання», розкрито відображення специфіки предмета у змісті завдань підручника. Визначено типи і види завдань дослідницького характеру, що пов’язані з реальними життєвими ситуаціями. Перевірена ефективність застосування розроблених завдань на практиці.
Завантаження
Дані завантаження ще не доступні.
Посилання
- Державний стандарт початкової освіти. (2018) https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti
- Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи. (2012). Методичний коментар до навчальних програм для 1–4 класів: Дайджест. Донецьк: Каштан.
- Байбара, Т.М. (1998). Методика навчання природознавство в початкових класах. Київ: Веселка.
- Кодлюк, Я.П. (2006). Теорія і практика підручникотворення в початковій освіті. Київ: Наш час.
- Барбашова, І.А. (2018). Дидактична система сенсорного розвитку молодших школярів: теорія і практика. Мелітополь: Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні.
- Бібік, Н.М. (2018). Я досліджую світ: підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
- Бібік, Н.М. (2019). Я досліджую світ: підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
- Бібік, Н.М. (2020). Я досліджую світ: підруч. для 3 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
- Бібік, Н.М. (2021а). Я досліджую світ: підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
- Бібік, Н.М. (2021b). Я досліджую світ: підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 2. Харків: Ранок.
- Павлова, Т.С. (2021). Екологічна компетентність у результатах початкової освіти. Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення: матеріали ІV Всеукр. наук.-практ. конф. (Полтава, 04–05 березня 2021 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка. Полтава, Україна, 126‒129.
- Павлова, Т.С. (2020). Розвиток дослідницької поведінки молодших школярів у навчальному процесі. Модернізація освітнього середовища: проблеми та перспективи: Матеріали Шостої Міжнар. наук.-практ. конф. (Умань, 08–09 жовтня 2020 року). Умань: Візаві, 126‒129.
- Організація освітнього процесу в початковій школі: Методичні рекомендації. Орієнтовні календарно-тематичні плани. 4 клас. (2021). Київ: Педагогічна думка.
- Мієр, Т.І. (2016). Організація навчально-дослідницької діяльності молодших школярів: монографія. Кіровоград: ФОП Александровка М. В.
- Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity. (2018) https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti (in Ukrainian).
- Kompetentnisna spriamovanist novykh navchalnykh prohram dlia pochatkovoi shkoly. (2012). Metodychnyi komentar do navchalnykh prohram dlia 1–4 klasiv: Daidzhest. Donetsk: Kashtan (in Ukrainian).
- Baibara, T.M. (1998). Metodyka navchannia pryrodoznavstvo v pochatkovykh klasakh. Kyiv: Veselka (in Ukrainian).
- Kodliuk, Ya.P. (2006). Teoriia i praktyka pidruchnykotvorennia v pochatkovii osviti. Kyiv: Nash chas (in Ukrainian).
- Barbashova, I.A. (2018). Dydaktychna systema sensornoho rozvytku molodshykh shkoliariv: teoriia i praktyka. Melitopol: Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni (in Ukrainian).
- Bibik, N.M. (2018). Ya doslidzhuiu svit: pidruch. intehr. kursu dlia 1 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.): Ch. 1. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian).
- Bibik, N.M. (2019). Ya doslidzhuiu svit: pidruch. dlia 2 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.): Ch. 1. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian).
- Bibik, N.M. (2020). Ya doslidzhuiu svit: pidruch. dlia 3 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.): Ch. 1. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian).
- Bibik, N.M. (2021a). Ya doslidzhuiu svit: pidruch. dlia 4 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.): Ch. 1. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian).
- Bibik, N.M. (2021b). Ya doslidzhuiu svit: pidruch. dlia 4 kl. zakl. zahal. sered. osvity (u 2-kh ch.): Ch. 2. Kharkiv: Ranok (in Ukrainian).
- Pavlova, T.S. (2021). Ekolohichna kompetentnist u rezultatakh pochatkovoi osvity. Innovatsii v pochatkovii osviti: problemy, perspektyvy, vidpovidi na vyklyky sohodennia: materialy IV Vseukr. nauk.-prakt. konf. (Poltava, 04–05 bereznia 2021 r.) PNPU imeni V. H. Korolenka. Poltava, Ukraina, 126‒129 (in Ukrainian).
- Pavlova, T.S. (2020). Rozvytok doslidnytskoi povedinky molodshykh shkoliariv u navchalnomu protsesi. Modernizatsiia osvitnoho seredovyshcha: problemy ta perspektyvy: Materialy Shostoi Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Uman, 08–09 zhovtnia 2020 roku). Uman: Vizavi, 126‒129 (in Ukrainian).
- Orhanizatsiia osvitnoho protsesu v pochatkovii shkoli: Metodychni rekomendatsii. Oriientovni kalendarno-tematychni plany. 4 klas. (2021). Kyiv: Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
- Miier, T.I. (2016). Orhanizatsiia navchalno-doslidnytskoi diialnosti molodshykh shkoliariv: monohrafiia. Kirovohrad: FOP Aleksandrovka M. V. (in Ukrainian).