СУЧАСНИЙ ПІДРУЧНИК БЛИЗЬКОГО ЗАРУБІЖЖЯ У КОНТЕКСТІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЗОВНІШНЬОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ГІМНАЗІЙНОЇ ОСВІТИ
Опубліковано 30.12.2018
Ключові слова
- підручник,
- гімназійна освіта,
- підсумкова атестація,
- зовнішнє оцінювання,
- тестові завдання
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті проаналізовано дидактичні функції сучасного підручника близького зарубіжжя у контексті забезпечення підготовки здобувачів гімназійної освіти до складання підсумкової атестації у формі зовнішнього оцінювання. Акцентовано увагу на можливостях підручника як засобу формування та оцінювання предметних і ключових компетентностей. Визначено основні тенденції розвитку системи підсумкової атестації здобувачів базової освіти країн близького зарубіжжя та перспективи запровадження її нових форм. На прикладі підручників з природничих і суспільствознавчих предметів для випускних класів рівня базової освіти висвітлено особливості методичного апарату, системи вправ і завдань для контролю та самоконтролю, спрямованих на формування прийомів навчально-пізнавальної діяльності, характерних для процедур зовнішнього оцінювання.