МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ВІДОБРАЖЕННЯ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО БЛОКУ В ЗМІСТІ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ З ІНОЗЕМНИХ МОВ РАДЯНСЬКОГО ПЕРІОДУ
Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- іноземна мова,
- країнознавство,
- мова і культура,
- лінгвокраїнознавство,
- стереотипи
- ідеологія,
- шкільний підручник ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті здійснено спробу визначити терміни й умови усвідомлення, важливості інтеграції культурологічного блоку в зміст навчання іноземних мов. Також проаналізовано особливості відображення відомостей про культуру і побут країн, мова яких вивчалася, у змісті популярних підручників, які використовувалися у вітчизняних школах у період 30‒80-х рр. ХХ ст. Установлено, що презентація культурного компонента у змісті навчальної літератури базувалася на засадах лінгвокраїнознавства, яке стало одним із важливих розділів методики. Окремі положення дослідження проілюстровані прикладами з тогочасних підручників англійської мови. За результатами дослідження сформульовано рекомендації для розробників дидактичних матеріалів з урахуванням соціокультурного підходу.
Завантаження
Посилання
- Allen, W. (1985). Toward cultural proficiency. In A. C. Omaggio (Ed.), Proficiency, curriculum, articulation: The ties that bind (pp. 137–166). Middlebury, VT: Northeast Conference.
- Миролюбов, А. А. (2002). История отечественной методики обучения иностранным языкам”, Москва, Россия: Ступени, Инфра.
- Nostrand, H. (1966). Describing and teaching the sociocultural context of a foreign language and literature. In A. Valdman (Ed.), Trends in language teaching (pp. 1–25). New York, USA: McGraw-Hill.
- Brooks, N. (1968). Teaching culture in the foreign language classroom. Foreign Language Annals, 1, pp. 204–217.
- Бушуева, Е. Ф. (1933). Учебник английского языка для средней школы. Ч. 1. Пятый год обучения. Москва, СССР: Учпедгиз.
- Гердт, А. А. (1963). Новая целевая установка требует новых программ и учебников, Иностранные языки в школе, № 2. С. 27–32.
- Азимов, Э. Г., & Щукин, А. Н. (2009). Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). Москва. Россия: Издательство ИКАР.
- Миньяр-Белоручев, Р. К., & Оберемко, О. Г. (1996). Лингвострановедение или «иноязычная’’ культура? Иностранные языки в школе. № 6. С. 54–56.
- Перкас, С. В. (2001). Сообщение страноведческого характера на уроке английского языка. Иностранные языки в школе. № 4, С. 48–51.
- Уайзер, Г. М. (1980). Учебник английского языка для 9–10 классов средней школы. Москва, СССР: Просвещение.
- Сафонова, В. В. (1992). Культуроведение и социология в языковой педагогике. Воронеж, Россия: Истоки.
- Allen, W. (1985). Toward cultural proficiency. In A. C. Omaggio (Ed.), Proficiency, curriculum, articulation: The ties that bind (pp. 137–166). Middlebury, VT: Northeast Conference.
- Miroliubov, А. А. (2002). History of Foreign Language Teaching Methodology, Moscow, Russia: Stupeni, Infra (in Russian).
- Nostrand, H. (1966). Describing and teaching the sociocultural context of a foreign language and literature. In A. Valdman (Ed.), Trends in language teaching (pp. 1–25). New York, USA: McGraw-Hill.
- Brooks, N. (1968). Teaching culture in the foreign language classroom. Foreign Language Annals, 1, pp. 204–217.
- Bushueva, E. F. (1933). English Language Textbook for Secondary School. Part 1. 5th Year of Study. Moscow, USSR: UchPedGiz.
- Gerdt, A. A. (1963). New Goals Require New Curriculum and Textbooks, Foreign Languages at School, № 2, pp. 27–32 (in Russian)
- Azimov, E. G., & Shchukin, A. N. (2009). New Dictionary of Methodological Terms (Theory and Practice of Foreign Language Learning). Moscow. Russia: IKAR Publishing House (in Russian).
- Minyar-Beloruchev, R. K., & Oberemko, O.G. (1996). Linguistic and Country Studies or Foreign-Language Culture? Foreign Langugaes at School, № 6. pp. 54–56 (in Russian).
- Perkas, S. V. (2001). Delivering Culturally-Related Information at English Language Classes. Foreign Languages at School. № 4, pp. 48–51 (in Russian).
- Uaizer, G. M. (1980). English Language Textbook for 9–10 Grades of Secondary School. Moscow, USSR: Prosveschenie.
- Safonova, V. V. (1992). Culture Studies and Sociology in Language Education. Voronezh, Russia: Istoki (in Russian).