№ 21 (2018)
Статті

ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУВАННЯ ЗМІСТУ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НАВЧАННЯ НА ЗАСАДАХ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ

А. Тарара
Біографія
М. Самохін
Біографія
І. Сушко
Біографія

Опубліковано 30.12.2018

Ключові слова

  • профільне навчання технологій,
  • проектно-технологічна компетентність,
  • профільний предмет,
  • спецкурси,
  • навчальна програма,
  • зміст,
  • наукова основа,
  • теоретико-методологічні засади
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Тарара, А., Самохін, М., & Сушко, І. (2018). ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУВАННЯ ЗМІСТУ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НАВЧАННЯ НА ЗАСАДАХ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ. Проблеми сучасного підручника, (21), 388–403. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2018-21-388-403

Анотація

У статті наголошено на важливість профільного навчання технологій інженернотехнічного спрямування. Розкрито методологію й наукову основу проектування змісту основних компонентів технологічного профілю навчання старшокласників — профільного предмета «Технічне проектування» й спецкурсу «Проектування і конструювання об’єктів техніки». Розроблено теоретичні засади проектування навчальної програми «Технічне проектування», які можна використати для проектування навчальних програм й інших профільних предметів освітньої галузі «Технології». Визначено концептуальні положення добору спецкурсів для профільного навчання технологій та теоретико-методологічні засади проектування навчальної програми спецкурсу «Проектування і конструювання об’єктів техніки». Розроблено наукову основу й технологію проектування змісту підручника профільного предмета й навчального посібника спецкурсу, що унаочнює структурно-функціональна модель. Визначено особливості використання вчителем профільного предмета «Технічне проектування» й спецкурсу «Проектування і конструювання об’єктів техніки» в комплексі для формування проектно-технологічної компетентності старшокласників, розвитку їхніх творчих технічних здібностей. Виконано систематизацію й узагальнення результатів фундаментального дослідження трьох тем НДР з питань: особливості профільного навчання старшокласників за інженерно-технічним спрямуванням й методологія проектування відповідного змісту, теорія (наукова основа) і практика проектування змісту основних компонентів технологічного профілю навчання старшокласників інженерно-технічного спрямування, методика реалізації їхнього змісту у навчальному процесі старшої школи тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.