ДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУВАННЯ ЗМІСТУ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НАВЧАННЯ НА ЗАСАДАХ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ
Опубліковано 30.12.2018
Ключові слова
- профільне навчання технологій,
- проектно-технологічна компетентність,
- профільний предмет,
- спецкурси,
- навчальна програма
- зміст,
- наукова основа,
- теоретико-методологічні засади ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті наголошено на важливість профільного навчання технологій інженернотехнічного спрямування. Розкрито методологію й наукову основу проектування змісту основних компонентів технологічного профілю навчання старшокласників — профільного предмета «Технічне проектування» й спецкурсу «Проектування і конструювання об’єктів техніки». Розроблено теоретичні засади проектування навчальної програми «Технічне проектування», які можна використати для проектування навчальних програм й інших профільних предметів освітньої галузі «Технології». Визначено концептуальні положення добору спецкурсів для профільного навчання технологій та теоретико-методологічні засади проектування навчальної програми спецкурсу «Проектування і конструювання об’єктів техніки». Розроблено наукову основу й технологію проектування змісту підручника профільного предмета й навчального посібника спецкурсу, що унаочнює структурно-функціональна модель. Визначено особливості використання вчителем профільного предмета «Технічне проектування» й спецкурсу «Проектування і конструювання об’єктів техніки» в комплексі для формування проектно-технологічної компетентності старшокласників, розвитку їхніх творчих технічних здібностей. Виконано систематизацію й узагальнення результатів фундаментального дослідження трьох тем НДР з питань: особливості профільного навчання старшокласників за інженерно-технічним спрямуванням й методологія проектування відповідного змісту, теорія (наукова основа) і практика проектування змісту основних компонентів технологічного профілю навчання старшокласників інженерно-технічного спрямування, методика реалізації їхнього змісту у навчальному процесі старшої школи тощо.