№ 27 (2021)
Статті

МЕТОДИКА ПРОЄКТУВАННЯ ВАРІАТИВНОГО СКЛАДНИКА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ГІМНАЗІЇ ЯК ЧИННИКА РОЗРОБЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНО- МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Дмитро Пузіков
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 24.12.2021

Ключові слова

  • зміст базової середньої освіти,
  • варіативний компонент змісту базової середньої освіти,
  • освітня програма гімназії,
  • педагогічне проєктування,
  • виробничо-­практичні видання,
  • підготовлення педагогічних працівників,
  • внутрішньошкільна науково-­методична робота
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Пузіков, Д. (2021). МЕТОДИКА ПРОЄКТУВАННЯ ВАРІАТИВНОГО СКЛАДНИКА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ГІМНАЗІЇ ЯК ЧИННИКА РОЗРОБЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНО- МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ. Проблеми сучасного підручника, (27), 205–222. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2021-27-205-222

Анотація

У статті подано методику проєктування варіативного складника освітньої програми гімназії в процесі внутрішньошкільної науково-­методичної роботи. Ця методика розглядається як упорядкована сукупність способів і прийомів проєктної діяльності, що визначає зміст і послідовність дій педагогічних працівників, які створюють і реалізують проєкт варіативного складника освітньої програми гімназії. Визначено статичну й динамічну характеристики цієї методики. До статичної характеристики методики належить опис суб’єктів проєктування і впровадження цього складника освітньої програми гімназії, його об’єкта, мети і завдань, процесу (етапів), засобів, очікуваного результату. До динамічної характеристики — опис етапів проєктування варіативного складника освітньої програми гімназії, а саме: організаційно-­підготовчого, діагностувального, прогнозувального, конструювального, реалізаційного, регулятивного, оцінювально-­діагностувального. У статті визначено вимоги до представлення розробленої методики на сторінках педагогічних видань.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Василенко, Н.В. (2013). Науково-­методична робота в школі. Київ: Основи.
  2. Бусел, В. (2005). Методика. Великий тлумачний словник сучасної української мови. 664.
  3. ДСТУ 3017:2015. (2016). Національний стандарт України. Інформація та документація. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять. Чин. від 2016–07–01. Київ, Україна: УкрНДНЦ.
  4. Максименко, С.Д. (2008). Готовність до діяльності. Енциклопедія освіти. Київ: Юрінком-­Інтер.
  5. Кокун, О. М. (2010). Зміст та структура, психологічної готовності фахівців до екстремальних видів діяльності. Проблеми екстремальної та кризової психології: збірник наукових праць, 7, 182–190. https://lib.iitta.gov.ua/1728/.
  6. Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження типової освітня програми для 5‒9 класів закладів загальної середньої освіти», № 235, (2021). https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/602/fd3/0bc/602fd30bccb01131290234.pdf.
  7. Пузіков, Д.О. (2021, Травень, 19). Прогнозування і проєктування змісту допрофільної підготовки учнів у контексті створення освітньої програми гімназії. Допрофільна підготовка учнів у сучасній гімназії: стан, проблеми, перспективи: Всеукраїнський науково-­практичний семінар. Київ, Україна. https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/10/Zbirnyk_tez_seminaru.pdf.
  8. Пузіков, Д. О. (2018). Прогнозування розвитку загальної середньої освіти: рівень учителя. Український педагогічний журнал, 3(15), 67–74. https://doi.org/10.32405/2411–1317–2018–3–67–74.
  9. Редько, В.Г. (2017). Конструювання змісту підручників з іноземних мов: теорія і практика: монографія. Київ: Педагогічна думка.
  10. Топузов, О.М. (2015). Забезпечення якості загальної середньої освіти: на шляху до європейських стандартів. Український педагогічний журнал, 1(1). 16–27. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_1_5.
  11. Топузов, О.М. (2008). Профільне навчання: проблеми формування змісту курсів за вибором та організація навчальної діяльності в загальноосвітніх навчальних закладах. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць, 8, 20–27.
  12. Топузов, О.М. (2012). Роль і місце підручника в реалізації компетентнісного підходу до навчання. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць, 12, 241–247. https://lib.iitta.gov.ua/3952/.
  13. Топузов, О.М., Калініна Л. М. (2017). Організаційні механізми управління закладами освіти: методології та теоретичні засади. Український педагогічний журнал, 4(12), 34–44. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2017_4_7.
  14. Топузов, О.М., Малихін, О.В., Опалюк, Т.Л. (2018). Педагогічна майстерність: розвиток професійно-­педагогічної адаптивності та соціальної рефлексії майбутнього вчителя: навчальний посібник. Київ: Педагогічна думка. https://lib.iitta.gov.ua/713245/.
  15. Topuzov, O., end Puzikov, D. (2018). Development of content of general secondary education: analysis of forecast background. Education: Modern Discourses, 1(1), 142–150. https://doi.org/10.32405/2617–3107–2018–1–13.
  16. Vasylenko, N.V. (2013). Naukovo-­metodychna robota v shkoli. Kyiv: Osnovy (in Ukrainian).
  17. Busel, V. (2005). Metodyka. Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy. 664 (in Ukrainian).
  18. Vydannia. Osnovni vydy. Terminy ta vyznachennia poniat. Chyn. vid 2016–07–01. Kyiv, Ukraina: UkrNDNTs (in Ukrainian).
  19. Maksymenko, S.D. (2008). Hotovnist do diialnosti. Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom-­Inter (in Ukrainian).
  20. Kokun, O.M. (2010). Zmist ta struktura, psykholohichnoi hotovnosti fakhivtsiv do ekstremalnykh vydiv diialnosti. Problemy ekstremalnoi ta kryzovoi psykholohii: zbirnyk naukovykh prats, 7, 182–190. https://lib.iitta.gov.ua/1728/ (in Ukrainian).
  21. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy «Pro zatverdzhennia typovoi osvitnia prohramy dlia 5‒9 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity», № 235, (2021). https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/602/fd3/0bc/602fd30bccb01131290234.pdf (in Ukrainian).
  22. Puzikov, D.O. (2021, Traven, 19). Prohnozuvannia i proiektuvannia zmistu doprofilnoi pidhotovky uchniv u konteksti stvorennia osvitnoi prohramy himnazii. Doprofilna pidhotovka uchniv u suchasnii himnazii: stan, problemy, perspektyvy: Vseukrainskyi naukovo-­praktychnyi seminar. Kyiv, Ukraina. https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/10/Zbirnyk_
  23. tez_seminaru.pdf (in Ukrainian).
  24. Puzikov, D.O. (2018). Prohnozuvannia rozvytku zahalnoi serednoi osvity: riven uchytelia. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 3(15), 67–74. https://doi.org/10.32405/2411–1317–2018–3–67–74 (in Ukrainian).
  25. Redko, V.H. (2017). Konstruiuvannia zmistu pidruchnykiv z inozemnykh mov: teoriia i praktyka: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
  26. Topuzov, O.M. (2015). Zabezpechennia yakosti zahalnoi serednoi osvity: na shliakhu do yevropeiskykh standartiv. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1(1). 16–27. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_1_5 (in Ukrainian).
  27. Topuzov, O.M. (2008). Profilne navchannia: problemy formuvannia zmistu kursiv za vyborom ta orhanizatsiia navchalnoi diialnosti v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh. Problemy suchasnoho pidruchnyka: zbirnyk naukovykh prats, 8, 20–27 (in Ukrainian).
  28. Topuzov, O.M. (2012). Rol i mistse pidruchnyka v realizatsii kompetentnisnoho pidkhodu do navchannia. Problemy suchasnoho pidruchnyka: zbirnyk naukovykh prats, 12, 241–247. https://lib.iitta.gov.ua/3952/ (in Ukrainian).
  29. Topuzov, O.M., Kalinina L. M. (2017). Orhanizatsiini mekhanizmy upravlinnia zakladamy osvity: metodolohii ta teoretychni zasady. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4(12), 34–44. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2017_4_7 (in Ukrainian).
  30. Topuzov, O.M., Malykhin, O.V., Opaliuk, T.L. (2018). Pedahohichna maisternist: rozvytok profesiino-­pedahohichnoi adaptyvnosti ta sotsialnoi refleksii maibutnoho vchytelia: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Pedahohichna dumka. https://lib.iitta.gov.ua/713245/ (in Ukrainian).
  31. Topuzov, O., end Puzikov, D. (2018). Development of content of general secondary education: analysis of forecast background. Education: Modern Discourses, 1(1), 142–150. https://doi.org/10.32405/2617–3107–2018–1–13 (in Ukrainian).