Опубліковано 20.07.2022
Ключові слова
- модульно-інтегрований навчальний підручник,
- інформація,
- структура,
- зміст,
- принципи та завдання модульного проєктування
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглянуто деякі особливості укладання модульно-інтегрованого навчального підручника в контексті постійного збільшення інформаційних потоків. Досліджено проблему підвищення функціональної ефективності шкільного підручника завдяки трансформації його структурної побудови, в тому числі й через парцеляцію (подрібнення, розмежування) масиву інформаційних відомостей на ізольовано сформовані й такі навчальні модулі, які функціонують самостійно. З’ясовано, що означений підхід дозволяє поєднати дидактичні та технологічні функції навчального підручника, зменшити терміни коригування інформаційних відомостей з певного предметного напряму, полегшити хід перекомпонування тем навчального плану та підвищити рівень комфортності під час взаємодії учнів з підручниками, підсилюючи творчу складову навчально-виховного процесу завдяки активізації інтересу учнів до самоорганізації та саморозвитку.
Завантаження
Посилання
- Зайченко, І.В. (2008). Педагогіка. Київ: Освіта України.
- Кодлюк, Я.П. (2014). Концептуальні основи побудови підручника для початкової школи. Проблеми сучасного підручника. 14, 284–292.
- Кодлюк, Я.П., Самотіс, М.В. (2012). Технологічність підручника для початкової школи. Проблеми сучасного підручника: 12 (2), 432–437.
- Кочерга, О.В. (2015). Чутливість у сприйманні навчальної інформації в учнів початкової школи. Іноземні мови в школах України. 1, 15–18.
- Мельничук, О.С. (ред). (1985). Словник іншомовних слів. Київ: Українська радянська енциклопедія.
- Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. (2016). Київ: МОН України.
- Огнев’юк, В.О. (1995). Принцип модульності в історії освіти. Київ: УІПКККО МО України.
- Пометун О.І., Гупан Н. М. (2014). Проектування шкільного підручника: вимоги і проблеми. Проблеми сучасного підручника. 14, 564–673.
- Пометун, О.І. (2016). Принципи конструювання підручника з історії з позиції системного підходу. Проблеми сучасного підручника. 17, 388–402.
- Пустовіт, Л.О. (ред). (2000). Словник іншомовних слів. Київ, Дніпро.
- Топузов, О.М. (2014). Дидактична прогностика в контексті теоретико-методичного забезпечення створення сучасного підручника. Проблеми сучасного підручника. 14, 12–20.
- Трубачева, С.Е. (2015). Шкільний підручник у компетентнісно зорієнтованому освітньому
- середовищі. Проблеми сучасного підручника. 15 (2), 300–307.