Опубліковано 20.07.2022
Ключові слова
- навчальне видання,
- методичний апарат,
- інтегрований курс,
- природничі науки,
- дослідження учнів/учениць
- моделювання,
- екскурсія,
- музей науки ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті подано практичні рекомендації щодо структурування методичного апарату навчального видання для інтегрованих курсів природничих наук для майбутніх авторів-розробників таких видань: навчальних підручників та посібників.. Це допоможе всім зацікавленим сторонам (майбутнім авторам-розробникам, експертам підручників, видавцям освітньої літератури та громадськості) підвищити якість підручникотворення на сучасному етапі. На прикладі розробки (зразків) однієї з можливих тем є тема «Екскурсія до Музею науки», в якій розкриваються спрямованість на реалізацію різних підходів у навчанні (особистісно зорієнтованого, компетентнісного, діяльнісного тощо). Пропоновані розробки (зразки) завдань направлені на набуття досвіду застосування здобутих знань і умінь, прикладне використання понять раціонального використання і охорони природи, моделювання життєвих ситуацій.
Розраховано на майбутніх авторів-розробників навчальних підручників або посібників, учителів і методистів географії, студентів профільних закладів вищої освіти.
Завантаження
Посилання
- Головіна, О. (2020). Як планують змінити процедуру вибору підручників. Нова українська школа. https://nus.org.ua/articles/yak-planuyut-zminyty-protseduru-vyboru-pidruchnykiv/
- Засєкіна, Т.М., Білик, Ж.І., Лашевська, Г.А., Яценко, В.С. (2021). Модельна навчальна програма «Природничі науки (вступ)»: Інтегрований курс природничих предметів. 5–6 класи для закладів загальної середньої освіти. Київ: КОНВІ ПРІНТ.
- Круглов, В. (2021). 6 проблем, які потрібно вирішити, щоб покращити якість українських підручників. Українська правда. 2021. 20 вересня. https://life.pravda.com.ua/columns/2021/09/20/245951/
- Малахова, А.О. (2021). Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертів щодо здійснення антидискримінаційної експертизи електронних версій проектів підручників, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти. Київ: Педагогічна думка.
- Методичні рекомендації (2022) «Про здійснення комплексної експертизи об’єктів грифування (крім електронних) та критеріїв їх оцінювання з метою надання оцінки доцільності надання відповідного грифа Міністерства освіти і науки України». https://drive.google.com/file/d/10tSZkU3ubExSo5CeJ2wMiZNBYoOAHKpb/view
- МОН та УІРО формують креативну команду фахівців для підготовки до експертної роботи щодо оцінювання якості підручників для Нової української школи. Український інститут розвитку освіти. (2020). 05 травня. https://uied.org.ua/mon-ta-uiro-formuyut-kreativnu-komandu-fahivcziv-dlya-pidgotovki-do-ekspertno%D1%97-roboti-shhodo-oczinyuvannya-pidruchnikiv-dlya-novo%D1%97-ukra%D1%97nsko%D1%97-shkoli/
- Пархоменко, Н. (2019). Школа експертів підручників: перспективи становлення. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць. 22, 201–212.
- Топузов, О. М., Вяткін, Н. Б. (ред). (2016). Експертиза шкільних підручників: інструктивно-методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: Педагогічна думка.
- Яценко, В. С. (2020). Методичні особливості застосування міні-модулів курсів за вибором у профільному навчанні сільських закладів загальної середньої освіти. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць. 25,228–239. DOI.: 10.32405/2411-1309-2020-25-228-239