№ 28 (2022)
Статті

Практичні рекомендації щодо структурування методичного апарату навчального видання для інтегрованих курсів природничих наук

Володимир Яценко
Про автора

Опубліковано 20.07.2022

Ключові слова

  • навчальне видання,
  • методичний апарат,
  • інтегрований курс,
  • природничі науки,
  • дослідження учнів/учениць,
  • моделювання,
  • екскурсія,
  • музей науки
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Яценко, В. (2022). Практичні рекомендації щодо структурування методичного апарату навчального видання для інтегрованих курсів природничих наук. Проблеми сучасного підручника, (28), 212–219. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2022-28-212-219

Анотація

У статті подано практичні рекомендації щодо структурування методичного апарату навчального видання для інтегрованих курсів природничих наук для майбутніх авторів-­розробників таких видань: навчальних підручників та посібників.. Це допоможе всім зацікавленим сторонам (майбутнім авторам-­розробникам, експертам підручників, видавцям освітньої літератури та громадськості) підвищити якість підручникотворення на сучасному етапі. На прикладі розробки (зразків) однієї з можливих тем є тема «Екскурсія до Музею науки», в якій розкриваються спрямованість на реалізацію різних підходів у навчанні (особистісно зорієнтованого, компетентнісного, діяльнісного тощо). Пропоновані розробки (зразки) завдань направлені на набуття досвіду застосування здобутих знань і умінь, прикладне використання понять раціонального використання і охорони природи, моделювання життєвих ситуацій.
Розраховано на майбутніх авторів-­розробників навчальних підручників або посібників, учителів і методистів географії, студентів профільних закладів вищої освіти.

Посилання

  1. Головіна, О. (2020). Як планують змінити процедуру вибору підручників. Нова українська школа. https://nus.org.ua/articles/yak-planuyut-­zminyty-protseduru-­vyboru-pidruchnykiv/
  2. Засєкіна, Т.М., Білик, Ж.І., Лашевська, Г.А., Яценко, В.С. (2021). Модельна навчальна програма «Природничі науки (вступ)»: Інтегрований курс природничих предметів. 5–6 класи для закладів загальної середньої освіти. Київ: КОНВІ ПРІНТ.
  3. Круглов, В. (2021). 6 проблем, які потрібно вирішити, щоб покращити якість українських підручників. Українська правда. 2021. 20 вересня. https://life.pravda.com.ua/columns/2021/09/20/245951/
  4. Малахова, А.О. (2021). Експертиза шкільних підручників: інструктивно-­методичні матеріали для експертів щодо здійснення антидискримінаційної експертизи електронних версій проектів підручників, поданих на конкурсний відбір проектів підручників для 5 та 10 класів закладів загальної середньої освіти. Київ: Педагогічна думка.
  5. Методичні рекомендації (2022) «Про здійснення комплексної експертизи об’єктів грифування (крім електронних) та критеріїв їх оцінювання з метою надання оцінки доцільності надання відповідного грифа Міністерства освіти і науки України». https://drive.google.com/file/d/10tSZkU3ubExSo5CeJ2wMiZNBYoOAHKpb/view
  6. МОН та УІРО формують креативну команду фахівців для підготовки до експертної роботи щодо оцінювання якості підручників для Нової української школи. Український інститут розвитку освіти. (2020). 05 травня. https://uied.org.ua/mon-ta-uiro-formuyut-­kreativnu-komandu-­fahivcziv-dlya-pidgotovki-do-ekspertno%D1%97-roboti-­shhodo-oczinyuvannya-­pidruchnikiv-dlya-novo%D1%97-ukra%D1%97nsko%D1%97-shkoli/
  7. Пархоменко, Н. (2019). Школа експертів підручників: перспективи становлення. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць. 22, 201–212.
  8. Топузов, О. М., Вяткін, Н. Б. (ред). (2016). Експертиза шкільних підручників: інструктивно-­методичні матеріали для експертизи електронних версій проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ: Педагогічна думка.
  9. Яценко, В. С. (2020). Методичні особливості застосування міні-модулів курсів за вибором у профільному навчанні сільських закладів загальної середньої освіти. Проблеми сучасного підручника: збірник наукових праць. 25,228–239. DOI.: 10.32405/2411-1309-2020-25-228-239