Опубліковано 01.06.2018
Ключові слова
- дитиноцентризм,
- економічна та географічна освіта,
- компетентнісно зорієнтоване навчання,
- системно-діяльнісний підхід,
- функції підручника
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглянуто актуальні питання, що стосуються проблематики розвитку методики навчання економіки й географії та підручникотворення у цьому освітньому полі. Експериментальний досвід використання навчальної діяльності в розрізі цих предметів свідчить, що їх упровадження веде до успіху тоді, коли вчитель усвідомлює, що саме учень, а не він, має бути центральною фігурою в навчанні, і основним є системно-діяльнісний підхід до навчання, а не запам’ятовування та відтворення певних умінь та навичок. У цій публікації приділено увагу питанню перспективності навчання економіки та економіко-географічних курсів на компетентнісній основі у гімназії та ліцеї. На цьому тлі запропоновано підходи, що дозволяють готувати учня (ученицю) закладів загальної середньої освіти до майбутньої професійної діяльності. Основні положення статті ретрансльовано крізь призму створення компетентнісно зорієнтованого підручника економіки для профільного навчання в ліцеї. У статті констатується, що навчання економіки, завдяки її комплексності та метапредметним особливостям, готує здобувачів освітніх послуг до майбутнього життя та професійної діяльності.