ПАРТНЕРСЬКІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОГО-ГРОМАДСЬКОГО УПРАВЛІННЯ ЯК ПРЕДМЕТ РОЗГЛЯДУ В ПІДРУЧНИКУ ДЛЯ КЕРІВНИКА ОСВІТИ
Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- державно-громадське управління,
- соціальне партнерство,
- партнерська взаємодія,
- терміносистема,
- механізми партнерства
- компететнісна парадигма,
- освітній процес ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті актуалізовано проблему державно-громадського управління в загальній середній освіті на законодавчо визначених засадах партнерської взаємодії в сучасних реформування освіти та розвитку цифрового суспільства; доведено, що механізми соціального партнерства потребують вивчення, аналізу та конкретизації як наукові феномени та фактори ефективного впливу.
Наведено терміносистему та охарактеризовано її компоненти з проблематики дослідження. Обґрунтовано, що партнерство є феноменом демократичного суспільства, розкрито сутність базових термінів державно-громадського управління розвитком загальної середньої освіти на партнерських засадах, наведено види партнерства в сфері освіти за суб’єктною ознакою поділу, умови ефективної реалізації та формування партнерської взаємодії в загальній середній освіті.
Завантаження
Посилання
- Закон України «Про освіту». (2018). Київ, Україна.
- Калініна, Л. (ред.). (2018). Управління загальноосвітніми навчальними закладами як активними системами: моделі та механізми. Київ, Педагогічна думка.
- Калініна, Л. М. (2005). Система інформаційного забезпечення управління загальноосвітнім навчальним закладом. Київ, Айлант.
- Калініна, Л. М. (2008). Інформаційне управління загальноосвітнім навчальним закладом: системи, процеси, технології. Київ, Інформатодор.
- Касьянова, О. М. (2012). Педагогічна експертиза розвитку загальної середньої освіти регіону: теорія і практика. Харків, Zeбра.
- Лісова, Н. І. (2016). Місце механізму соціального партнерства в державно-громадському управлінні загальною середньою освітою в умовах малих міст України Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Стан, проблеми та перспективи педагогічних досліджень і соціальної роботи», Сладковічево, Словацька Республіка, Університет Данубіус. 219‒222. https://lib.iitta.gov.ua/708747/
- Локшина, О. І. (2001). Про розвиток шкільної освіти Англії на сучасному етапі. Педагогіка і психологія. 2. 119–127.
- Локшина, О. І. (2007). Міжнародні порівняльні дослідження якості знань учнів як інструмент діагностики якості освітніх систем. Педагогіка і психологія. 2. 60–70.
- Локшина, О. І. (2015). Професіоналізація порівняльної педагогіки в Україні: здобутки і виклики у вимірі педагогічної компаративістики у зарубіжжі. Порівняльна педагогіка: методологічні орієнтири українських компаративістів. Київ, Педагогічна думка. 30‒39.
- Локшина, О. І. (ред). (2004). Моніторинг якості освіти: становлення та розвиток в Україні: рекомендації з освітньої політики. Київ, К.І.С.
- Магдач, З. (2012). Особливості фінкціонування шкільних рад у системі шкільної освіти Канади. Педагогіка і психологія професійної освіти. 5, 239–47. http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/23998/1/31–239–247.pdf
- Назаренко, Л. М. (2018). Теорія та практика управління інноваційним розвитком загальноосвітнього навчального закладу (автореф. дис. д-ра пед. наук). Черкаси, Черкаський нац. ун-т ім. Богдана Хмельницького.
- Нідзієва, В. (2020). Організаційна культура закладу загальної середньої освіти як об’єкт моделювання та змістова компонента підручника для керівника закладу освіти. Проблеми сучасного підручника. 24. 194‒205. https://lib.iitta.gov.ua/721229/1.pdf
- Топузов О. М. (2012) Теоретико-методичні засади особистісно орієнтованого навчання предметів природничого циклу. Рідна школа. 1‒2. 13‒16.
- Топузов О. М. (2021). Освітнє партнерство системі загальної середньої освіти: теорія і методологія. Київ, Інститут педагогіки, Педагогічна думка.
- Топузов О. М., Малихін О. В., Опалюк Т. Л. (2018). Педагогічна майстерність: розвиток професійно-педагогічної адаптивності та соціальної рефлексії майбутнього вчителя. Київ, Педагогічна думка.
- Топузов О., Калініна Л. (2017). Організаційні механізми управління закладами освіти: методології та теоретичні засади. Український педагогічний журнал. 4. 34–44.
- Топузов, О. М. (1998) Інтелектуальний розвиток учнів у проблемному навчанні. Рідна мова. 7–12. 6‒8.
- Топузов, О. М. (2008) Профільне навчання: проблеми формування змісту курсів за вибором та організація навчальної діяльності в загальноосвітніх навчальних закладах. Проблеми сучасного підручника. 8. 20‒27.
- Топузов, О. М. (2015) Забезпечення якості загальної середньої освіти: на шляху до європейських стандартів. Український педагогічний журнал. 1. 16–27.
- Kremen, V.H. (Ed.). (2017). National Report on the State and Prospects of Education Development in Ukraine. National Academy of Educational Sciences of Ukraine. Kyiv: Pedahohichna dumka. https://lib.iitta.gov.ua/706242/
- Lokshyna, O.; Topuzov, O. (2021). COVID‑19 and education in Ukraine: Responses from the authorities and opinions of educators. Perspect. Educ. 39, 207–230.
- Zakon Ukrainy «Pro osvitu». (2018). Kyiv, Ukraina (in Ukrainian).
- Kalinina, L. (red.). (2018). Upravlinnia zahalnoosvitnimy navchalnymy zakladamy yak aktyvnymy systemamy: modeli ta mekhanizmy. Kyiv, Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
- Kalinina, L. M. (2005). Systema informatsiinoho zabezpechennia upravlinnia zahalnoosvitnim navchalnym zakladom. Kyiv, Ailant (in Ukrainian).
- Kalinina, L. M. (2008). Informatsiine upravlinnia zahalnoosvitnim navchalnym zakladom: systemy, protsesy, tekhnolohii. Kyiv, Informatodor (in Ukrainian).
- Kasianova, O. M. (2012). Pedahohichna ekspertyza rozvytku zahalnoi serednoi osvity rehionu: teoriia i praktyka. Kharkiv, Zebra (in Ukrainian).
- Lisova, N. I. (2016). Mistse mekhanizmu sotsialnoho partnerstva v derzhavno-hromadskomu upravlinni zahalnoiu serednoiu osvitoiu v umovakh malykh mist Ukrainy Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Stan, problemy ta perspektyvy pedahohichnykh doslidzhen i sotsialnoi roboty», Sladkovichevo, Slovatska Respublika, Universytet Danubius. 219‒222. https://lib.iitta.gov.ua/708747/ (in Ukrainian).
- Lokshyna, O. I. (2001). Pro rozvytok shkilnoi osvity Anhlii na suchasnomu etapi. Pedahohika i psykholohiia. 2. 119–127 (in Ukrainian).
- Lokshyna, O. I. (2007). Mizhnarodni porivnialni doslidzhennia yakosti znan uchniv yak instrument diahnostyky yakosti osvitnikh system. Pedahohika i psykholohiia. 2. 60–70 (in Ukrainian).
- Lokshyna, O. I. (2015). Profesionalizatsiia porivnialnoi pedahohiky v Ukraini: zdobutky i vyklyky u vymiri pedahohichnoi komparatyvistyky u zarubizhzhi. Porivnialna pedahohika: metodolohichni oriientyry ukrainskykh komparatyvistiv. Kyiv, Pedahohichna dumka. 30‒39 (in Ukrainian).
- Lokshyna, O. I. (red). (2004). Monitorynh yakosti osvity: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini: rekomendatsii z osvitnoi polityky. Kyiv, K.I.S. (in Ukrainian).
- Mahdach, Z. (2012). Osoblyvosti finktsionuvannia shkilnykh rad u systemi shkilnoi osvity Kanady. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity. 5, 239–47. http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/23998/1/31–239–247.pdf (in Ukrainian).
- Nazarenko, L. M. (2018). Teoriia ta praktyka upravlinnia innovatsiinym rozvytkom zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu (avtoref. dys. d-ra ped. nauk). Cherkasy, Cherkaskyi nats. un-t im. Bohdana Khmelnytskoho (in Ukrainian).
- Nidziieva, V. (2020). Orhanizatsiina kultura zakladu zahalnoi serednoi osvity yak obiekt modeliuvannia ta zmistova komponenta pidruchnyka dlia kerivnyka zakladu osvity. Problemy suchasnoho pidruchnyka. 24. 194‒205. https://lib.iitta.gov.ua/721229/1.pdf (in Ukrainian).
- Topuzov O. M. (2012) Teoretyko-metodychni zasady osobystisno oriientovanoho navchannia predmetiv pryrodnychoho tsyklu. Ridna shkola. 1‒2. 13‒16 (in Ukrainian).
- Topuzov O. M. (2021). Osvitnie partnerstvo systemi zahalnoi serednoi osvity: teoriia i metodolohiia. Kyiv, Instytut pedahohiky, Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
- Topuzov O. M., Malykhin O. V., Opaliuk T. L. (2018). Pedahohichna maisternist: rozvytok profesiino-pedahohichnoi adaptyvnosti ta sotsialnoi refleksii maibutnoho vchytelia. Kyiv, Pedahohichna dumka (in Ukrainian).
- Topuzov O., Kalinina L. (2017). Orhanizatsiini mekhanizmy upravlinnia zakladamy osvity: metodolohii ta teoretychni zasady. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal. 4. 34–44 (in Ukrainian).
- Topuzov, O. M. (1998) Intelektualnyi rozvytok uchniv u problemnomu navchanni. Ridna mova. 7–12. 6‒8 (in Ukrainian).
- Topuzov, O. M. (2008) Profilne navchannia: problemy formuvannia zmistu kursiv za vyborom ta orhanizatsiia navchalnoi diialnosti v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh. Problemy suchasnoho pidruchnyka. 8. 20‒27 (in Ukrainian).
- Topuzov, O. M. (2015) Zabezpechennia yakosti zahalnoi serednoi osvity: na shliakhu do yevropeiskykh standartiv. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal. 1. 16–27.21 (in Ukrainian).
- Kremen, V.H. (Ed.). (2017). National Report on the State and Prospects of Education Development in Ukraine. National Academy of Educational Sciences of Ukraine. Kyiv: Pedahohichna dumka. https://lib.iitta.gov.ua/706242/ (in English).
- Lokshyna, O.; Topuzov, O. (2021). COVID‑19 and education in Ukraine: Responses from the authorities and opinions of educators. Perspect. Educ. 39, 207–230 (in English).