Опубліковано 30.12.2017
Ключові слова
- шкільний підручник,
- диференціація,
- зміст,
- суспільствознавство,
- парадигма
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті висвітлено зміни у змісті шкільних підручників із суспільствознавчих предметів, що сталися з утвердженням нової освітньої парадигми, коли підручники позбувалися політизації і набували національного змісту. У підручниках з історії домінувала зовнішня диференціація, що проявлялася в позитивному висвітленні подій, які в радянській історіографії мали негативну оцінку. Внутрішня диференціація проявлялась у підвищенні статусу окремих явищ, рангуванні персоналій тощо. Диференціація змісту правознавства відбувалася в акцентуванні на правових основах незалежної України. Продовженням цього стала нова модель правової освіти на основі курсу «Практичне право», що урівноважувало диференціацію державоцентризму і людиноцентризму. Диференціація змісту проглядалася і в навчальному предметі «Людина і суспільство». У ньому містилася внутрішня диференціація, полюсами якої було суспільство і людина.