№ 19 (2017)
Статті

ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ У ЗМІСТІ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ПРЕДМЕТІВ НА ЗЛАМІ СТОЛІТЬ

Н. М. Гупан
Біографія

Опубліковано 30.12.2017

Ключові слова

  • шкільний підручник,
  • диференціація,
  • зміст,
  • суспільствознавство,
  • парадигма

Як цитувати

Гупан, Н. М. . (2017). ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ У ЗМІСТІ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ПРЕДМЕТІВ НА ЗЛАМІ СТОЛІТЬ. Проблеми сучасного підручника, (19), 102–112. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/272

Анотація

У статті висвітлено зміни у змісті шкільних підручників із суспільствознавчих предметів, що сталися з утвердженням нової освітньої парадигми, коли підручники позбувалися політизації і набували національного змісту. У підручниках з історії домінувала зовнішня диференціація, що проявлялася в позитивному висвітленні подій, які в радянській історіографії мали негативну оцінку. Внутрішня диференціація проявлялась у підвищенні статусу окремих явищ, рангуванні персоналій тощо. Диференціація змісту правознавства відбувалася в акцентуванні на правових основах незалежної України. Продовженням цього стала нова модель правової освіти на основі курсу «Практичне право», що урівноважувало диференціацію державоцентризму і людиноцентризму. Диференціація змісту проглядалася і в навчальному предметі «Людина і суспільство». У ньому містилася внутрішня диференціація, полюсами якої було суспільство і людина.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.