№ 19 (2017)
Статті

ПІДРУЧНИКИ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ДЛЯ 8 КЛАСУ: АНАЛІЗ РЕЛІГІЄЗНАВЧОГО СКЛАДНИКА

В. Ю. Кришмарел
Біографія

Опубліковано 30.12.2017

Ключові слова

  • історія України,
  • підручник,
  • 8 клас,
  • загальноосвітній навчальний заклад,
  • іслам,
  • іудаїзм,
  • християнство,
  • релігієзнавство,
  • складник,
  • компетентність
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Кришмарел, В. Ю. . (2017). ПІДРУЧНИКИ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ДЛЯ 8 КЛАСУ: АНАЛІЗ РЕЛІГІЄЗНАВЧОГО СКЛАДНИКА. Проблеми сучасного підручника, (19), 144–151. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/276

Анотація

Статтю присвячено аналізу підручників з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів з точки зору реалізації релігієзнавчого складника, який виступає невід‘ємною частиною формування компетентності «Обізнаність та самовираження у сфері культури». Проведене дослідження засвідчило, що виклад релігієзнавчого складника є християноцентричним, але порівняно з попередніми підручниками – значно більш виваженим, насиченим термінологічно, документально, візуально. Інші релігійні течії, практично, залишаються поза увагою. Окрім того, є тенденція до формування асоціативних аксіологічних зв‘язків «мусульманин – ворог», «поляк – католик – ворог», що наразі є неприйнятним. Відповідно, підручники з історії України, видані у 2016 р., мають суттєві покращення релігієзнавчого складника, проте потребують якісного методичного супроводу для нівелювання небезпечних тенденцій у викладі/ігноруванні інформації про нехристиянські релігії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.