Опубліковано 30.12.2017
Ключові слова
- історія України,
- підручник,
- 8 клас,
- загальноосвітній навчальний заклад,
- іслам
- іудаїзм,
- християнство,
- релігієзнавство,
- складник,
- компетентність ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Статтю присвячено аналізу підручників з історії України для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів з точки зору реалізації релігієзнавчого складника, який виступає невід‘ємною частиною формування компетентності «Обізнаність та самовираження у сфері культури». Проведене дослідження засвідчило, що виклад релігієзнавчого складника є християноцентричним, але порівняно з попередніми підручниками – значно більш виваженим, насиченим термінологічно, документально, візуально. Інші релігійні течії, практично, залишаються поза увагою. Окрім того, є тенденція до формування асоціативних аксіологічних зв‘язків «мусульманин – ворог», «поляк – католик – ворог», що наразі є неприйнятним. Відповідно, підручники з історії України, видані у 2016 р., мають суттєві покращення релігієзнавчого складника, проте потребують якісного методичного супроводу для нівелювання небезпечних тенденцій у викладі/ігноруванні інформації про нехристиянські релігії.