ПОТЕНЦІАЛ ПІДРУЧНИКА З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ДЛЯ 3-ГО КЛАСУ В РЕАЛІЗАЦІЇ ВИМОГ ТИПОВОЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Опубліковано 01.06.2021
Ключові слова
- початкова освіта,
- мовно-літературна галузь,
- змістові лінії,
- підручник з літературного читання,
- читацька компетентність
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті актуалізовано проблему розроблення інноваційного навчально-методичного забезпечення для сучасної початкової школи на етапі її реформування. Проаналізовано внесок учених у розвиток теорії і практики українського підручникотворення для початкової школи. Обґрунтовано актуальність створення інноваційних підручників з літературного читання, які б забезпечували формування в молодших школярів читацької, комунікативної та інших ключових компетентностей. Розкрито методичний потенціал нового підручника з літературного читання для 3-го класу щодо реалізації завдань змістових ліній типової освітньої програми. Зроблено висновок, що методичний апарат підручника створено на засадах дитиноцентризму, який висуває на перше місце інтереси, потреби і можливості учнів. Процесуальне виконання завдань створює передумови для розвитку позитивних особистісних якостей дитини-читача. Змістове наповнення, структура і способи презентації дидактичного матеріалу в підручнику з літературного читання для 3-го класу підпорядковуються формуванню в молодших школярів читацької, комунікативної та інших ключових компетентностей. Статтю адресовано викладачам, науковцям, які вивчають проблему створення підручників для початкової школи, викладачам вищих педагогічних закладів освіти та інститутів післядипломної педагогічної освіти.