Опубліковано 01.06.2017
Ключові слова
- програма курсу історії середніх віків,
- громадянська компетентність,
- когнітивна,
- аксіологічна,
- діяльнісна складові компетентності
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглядаються можливості курсу історії середніх віків у формуванні громадянської компетентності учнів. У змісті програми аналізуються ресурси, які можна використати у формуванні когнітивної, аксіологічної та діяльнісної складових громадянської компетентності. Для формування когнітивної складової виокремлюються та аналізуються громадянознавчі знання про середньовічне суспільство, середньовічні держави, тогочасну політику, права і свободи мешканців тощо. Для формування аксіологічної складової у змісті програми виділяються ресурси, що відображають цінність прав і свобод людини, цінність Бога, цінність свободи і незалежності народів і держав, позитивне ставлення до держави як умови досягнень народів, позитивне ставлення до унікальності Середньовіччя. Із запропонованих програмою умінь використовуються ті, що забезпечують здатність орієнтуватись у суспільно-політичному житті, ідентифікувати різні аспекти громадянського життя за творами культури, мистецтва та іншими джерелами Середньовіччя.