№ 17 (2016)
Статті

ОСНОВНІ ЕТАПИ СТВОРЕННЯ ПІДРУЧНИКА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ

Г. Л. Бійчук
Біографія

Опубліковано 30.12.2016

Ключові слова

  • аналіз,
  • принципи,
  • функції,
  • концепція,
  • проект,
  • структура змісту,
  • стиль підручника,
  • науково-методичний апарат,
  • етапи впровадження,
  • експеримент,
  • оцінка й експертиза підручника,
  • апробація
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Бійчук, Г. Л. . (2016). ОСНОВНІ ЕТАПИ СТВОРЕННЯ ПІДРУЧНИКА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ. Проблеми сучасного підручника, (17), 24–31. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/341

Анотація

У статті розглядаються основні етапи створення підручника з української літератури в старшій школі, що визначають чітку систему вимог у його розробці проекту навчальної концепції, структуруванні змісту та написанні основних розділів підручника та експериментального його випробування. Визначено вимоги, згідно з якими автор навчальної книги (підручника) має керуватися відповідними положеннями нормативної педагогіки й педагогічної психології, методики (зокрема теорії шкільного підручника), сучасного літературознавства, знати чинні програми з предмета для всіх класів, а також враховувати вікові особливості учнів, психорозумові, пізнавальні можливості, рівень загального розвитку учнів, для яких створюється підручник. Доведено, що ефективність і якість засвоєння учнями знань значною мірою залежать від змістового наповнення, логічності та послідовності побудови, різноманітністю і оригінальністю контролю одержаних знань, системи завдань і запитань. Відповідно до мети, завдань та рівня підготовки учнів, підручник повинен визначати обсяг і систему, які необхідно вивчити. Зміст підручника має забезпечувати зв’язок з життям, бути спрямованим на формування особистості школяра, розвиток його здібностей та обдарувань. Підручник повинен бути цікавим для учнів, написаний мовою, що відповідає можливостям його засвоєння учнями певної вікової категорії на належному рівні та за встановлений час, інтерпретувати навчальний зміст у доступній їм формі, містити систему завдань, об’єктивно посильних для учнів і відповідати їх рівню розвитку, попередній загальноосвітній підготовці, не допускати при цьому примітивного спрощення та наукової вульгаризації змісту. Рівень доступності підручника повинен бути таким, щоб учень міг успішно використовувати його для самостійного вивчення навчального матеріалу; використання додаткових засобів навчання: аудіовізуальних матеріалів, компакт-дисків, наочних посібників, карт тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.