РОБОЧИЙ ЗОШИТ З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ЯК РЕСУРС ФОРМУВАННЯ ДОСВІДУ ЧИТАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
Опубліковано 30.12.2016
Ключові слова
- початкова школа,
- робочий зошит з літературного читання,
- досвід читацької діяльності,
- читацька самостійність
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розкрито дидактичні функції робочих зошитів з літературного читання для учнів 2–4 класів (компенсаторна, інформаційна; функції, спрямовані на індивідуалізацію, систематизацію й узагальнення знань учнів, контрольно-оцінну діяльність). Обґрунтовано потенціал робочих зошитів під кутом зору формування важливих складників досвіду читацької діяльності: мотиваційного, когнітивного, діяльнісного, рефлексивного; реалізації суб’єкт-суб’єктної, полісуб’єктної взаємодії учнів, технологій поетапного опрацювання змісту текстів різних видів, діалогової взаємодії учня з текстом, автором, героями твору.
Реалізовано систему вправ і завдань для розвитку й удосконалення таких компонентів читацької діяльності школярів:
• навичка читання вголос і мовчки;
• робота з текстом художнього і науково-художнього твору;
• робота з дитячою книжкою;
• контрольно-оцінна діяльність учнів.
Проілюстровано технологію опрацювання змісту художніх, науковохудожніх творів на різних етапах текстової діяльності: дотекстової, власне текстової, післятекстової. Під час аналізу вправ і завдань, центрованих на опанування учнями
компонентами досвіду читацької діяльності, вагомий акцент зроблено на врахуванні рівнів усвідомлення видів текстової інформації (фактичної, концептуальної, підтекстової) у різних вікових групах молодших школярів.