№ 17 (2016)
Статті

РОБОЧИЙ ЗОШИТ З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ЯК РЕСУРС ФОРМУВАННЯ ДОСВІДУ ЧИТАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

В. О. Мартиненко
Біографія

Опубліковано 30.12.2016

Ключові слова

  • початкова школа,
  • робочий зошит з літературного читання,
  • досвід читацької діяльності,
  • читацька самостійність

Як цитувати

Мартиненко, В. О. . (2016). РОБОЧИЙ ЗОШИТ З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ЯК РЕСУРС ФОРМУВАННЯ ДОСВІДУ ЧИТАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Проблеми сучасного підручника, (17), 218–231. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/367

Анотація

У статті розкрито дидактичні функції робочих зошитів з літературного читання для учнів 2–4 класів (компенсаторна, інформаційна; функції, спрямовані на індивідуалізацію, систематизацію й узагальнення знань учнів, контрольно-оцінну діяльність). Обґрунтовано потенціал робочих зошитів під кутом зору формування важливих складників досвіду читацької діяльності: мотиваційного, когнітивного, діяльнісного, рефлексивного; реалізації суб’єкт-суб’єктної, полісуб’єктної взаємодії учнів, технологій поетапного опрацювання змісту текстів різних видів, діалогової взаємодії учня з текстом, автором, героями твору.
Реалізовано систему вправ і завдань для розвитку й удосконалення таких компонентів читацької діяльності школярів:
• навичка читання вголос і мовчки;
• робота з текстом художнього і науково-художнього твору;
• робота з дитячою книжкою;
• контрольно-оцінна діяльність учнів.
Проілюстровано технологію опрацювання змісту художніх, науковохудожніх творів на різних етапах текстової діяльності: дотекстової, власне текстової, післятекстової. Під час аналізу вправ і завдань, центрованих на опанування учнями 
компонентами досвіду читацької діяльності, вагомий акцент зроблено на врахуванні рівнів усвідомлення видів текстової інформації (фактичної, концептуальної, підтекстової) у різних вікових групах молодших школярів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.