ВПРАВИ І ЗАВДАННЯ У ПІДРУЧНИКАХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ТЕКСТОТВОРЧИХ УМІНЬ УЧНІВ 3–4 КЛАСІВ
Опубліковано 30.12.2016
Ключові слова
- текстотворчі уміння,
- навчання молодших школярів,
- українська мова,
- підручники з української мови,
- підручники для 3–4 класів
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті висвітлено результати аналізу вправ і завдань у чинних підручниках з української мови для шкіл з українською мовою навчання, які спрямовано на формування текстотворчих умінь учнів 3–4 класів. Окреслено сучасні тенденції, які впливають на визначення засад текстотворчої діяльності школярів (зокрема, важливість та актуальність грамотного читання текстів різних жанрів і типів, суцільних та несуцільних текстів), умови ефективного формування текстотворчих умінь учнів (забезпечення індивідуалізації та диференціації навчання, активізація пізнавальної самостійності та ін.). Описано дидактичні засади побудови системи завдань для ефективної роботи школярів над створенням власних текстів (текстоцентричний, особистісно зорієнтований, діяльнісний підходи; принципи доступності, наступності, систематичності).