Опубліковано 01.06.2016
Ключові слова
- функції шкільного підручника історії,
- дослідницьке навчання,
- компетентнісний підхід
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті аналізується роль шкільного підручника історії в умовах дослідного навчання, зокрема визначено його основні функції: реалізація принципів особистісно орієнтованого навчання (зокрема дослідницького підходу), історичної реконструкції, трансформаційна, інтегруюча, координаційна та виховна. Зазначається, що характерною ознакою підручника нового покоління є навчання за його допомогою методів і прийомів учіння, тобто вироблення вміння вчитися, самостійно оволодівати знаннями. Як зазначають автори, реалізація елементів дослідницького навчання в підручнику історії передбачає, що в структурі та змісті підручника повинні бути засоби організації продуктивної діяльності учнів - дослідницька, творча діяльність школяра; використання методу аналогій, порівняння різних точок зору і підходів до висвітлення подій; наявність оцінної позиції щодо навчального матеріалу; рефлексивне осмислення прочитаного.