Опубліковано 01.06.2016
Ключові слова
- курикулум,
- методична модель,
- методика навчання географії,
- методичні підходи,
- основна школа
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Автором статті у попередніх випусках “Проблем сучасного підручника” неодноразово розглядалися науково-методичні засади використання різних методичних підходів у навчанні, а також шляхи їх упровадження через структуру та зміст підручників з географії. Стаття побудована на основі акумуляції попередніх матеріалів та їх узагальнення через формування методичної моделі підручника географії України. Наукова новизна полягає в тому, що у предметній методиці вперше комплекс методичних підходів реалізується через навчальний курс “Географія “Україна у світі: природа, населення”, який відображає тенденції глобалізації та національної ідентифікації, ретранслюючи інформацію про природу та населення нашої країни у світовому контексті. Це дає можливість формувати географічну картину світу учнів через призму своєї Батьківщини – України. Такі підходи певною мірою висвітлюють роль та місце географії у формуванні метапредметних знань. Окрім цього, у статті відображається проектування та реалізація методичної моделі підручника географії для учнів 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Зазначена модель підручника формується на курикулярних засадах. Важливим її елементом є використання п’яти підходів: особистісно зорієнтованого, компетентнісного, діяльнісного, краєзнавчого
та проблемного. Їхнє відображення у підручнику створює певні передумови інтенсифікації навчально-виховного процесу на заняттях географії, переводить його в русло творчої діяльності учнів, уможливлює врахування їхніх освітніх запитів та вектору особистісної орієнтації у формуванні географічної картини світу. Поєднання цих компонентів моделі створює умови для реалізації географічної освіти на засадах дитиноцентризму.