№ 15 (2015)
Статті

ВІДБІР ЗМІСТУ ОСВІТИ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ Й ВІДОБРАЖЕННЯ ЙОГО У ПРОГРАМАХ І ПІДРУЧНИКАХ

В. І. Кизенко
Біографія

Опубліковано 30.12.2015

Ключові слова

  • старша школа,
  • зміст освіти,
  • відбір змісту освіти,
  • навчальна програма,
  • підручник

Як цитувати

Кизенко, В. І. . (2015). ВІДБІР ЗМІСТУ ОСВІТИ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ Й ВІДОБРАЖЕННЯ ЙОГО У ПРОГРАМАХ І ПІДРУЧНИКАХ. Проблеми сучасного підручника, (15), 276–288. вилучено із https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/469

Анотація

У статті представлено результати наукового пошуку з проблеми відбору змісту освіти для старшої школи та відображення його у програмах і підручниках. Розкрито суть понять, що становлять основу наукового контексту дослідження. Розглянуто основні функції сучасної освіти – соціалізації, людиностворююча, культуротворча. Обґрунтовано етапи формування змісту сучасної шкільної освіти: проектування; реалізація. Охарактеризовано рівні проектування змісту сучасної шкільної освіти: загальнокультурного уявлення; навчального предмета; навчального матеріалу; процесу навчання, або реалізації змісту курсів за вибором безпосередньо в діяльності навчання; особистого досвіду учня. Визначено пріоритетні критерії відбору змісту освіти: урахування практичного значення змісту навчального матеріалу для формування базових структур особистості, урахування доцільності збагачення світоглядних знань учнів методами і прийомами наукового пізнання, які створюють передумови для всебічного розвитку особистості учня. Окреслено перспективи розв’язання проблеми відбору змісту освіти для старшої школи та відображення його у програмах і підручниках, надано пропозиції щодо їх реалізації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.