Опубліковано 30.12.2015
Ключові слова
- біологія,
- знання про людину,
- систематизація,
- підручники,
- ретроспективний досвід
- період 1932–1953 років ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розкрито результати історіографічного аналізу систематизації знань про людину в шкільних підручниках з біології за період 1932–1953 років. Виявлено, що цей період характерний становленням і розвитком загальносоюзної системи шкільної освіти; уніфікацією української системи освіти із загальносоюзною; створенням єдиного загальносоюзного стабільного підручника з усіх навчальних курсів з біології; становленням біології як окремого навчального предмета; формуванням системи навчальних курсів з біології для середньої загальноосвітньої школи, в якій курс «Анатомія і фізіологія людини» вивчався у 8-му класі; створенням навчального курсу «Анатомія і фізіологія людини», який містив систематизовані анатомічні та фізіологічні знання; впливом наукових знань із фізіології людини на формування змісту навчального курсу «Анатомія і фізіологія людини»; посиленням антирелігійної пропаганди, атеїстичного виховання учнів, формування у них діалектико-матеріалістичного світогляду.