Опубліковано 24.12.2021
Ключові слова
- курс за вибором з хімії,
- навчальний посібник для учнів,
- старша школа,
- компетентність,
- методи і способи розв’язування задач з хімії
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглянуто роль розрахункових задач у системі шкільної хімічної освіти і місце в ній навчального посібника для учнів з курсу за вибором «Розв’язування задач з хімії, 10–11 класи». Висвітлено структуру посібника, типи і методи розв’язування розрахункових задач, що включено до нього. Акцентовано увагу на тому, що у процесі розв’язування задач відбувається формування предметної і ключових компетентностей учня, перенос знань з фізики і математики. Проаналізовано дидактичні, освітні розвиваючі функції розрахункових задач з хімії. Обґрунтовано необхідність впровадження курсу за вибором «Розв’язування задач з хімії, 10–11 класи» з використанням навчального посібника, який у сучасних умовах може бути використано як самовчитель.
Завантаження
Посилання
- Державний стандарт базової середньої освіти: постанова Кабінету Міністрів України від № 898 від 30 вер. 2020 р. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti]
- Хімія. 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів: наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi‑5–9-klas]
- Староста, В. І. (2006). Навчання школярів складати й розв’язувати завдання з хімії: теорія і практик. Ужгород: УжНУ-Ґражда.
- Ерыгин, Д. П., Шишкин, Е. А. (1989). Методика решения задач по химии. Москва: Просвещение.
- Derzhavnyy standart bazovoyi serednʹoyi osvity: postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny vid № 898 vid 30 ver. 2020 r. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti (in Ukrainian).
- Khimiya. 7–9 klasy. Navchalʹna prohrama dlya zahalʹnoosvitnikh navchalʹnykh zakladiv: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 07.06.2017 № 804. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi‑5–9-klas (in Ukrainian).
- Starosta, V. I. (2006). Navchannya shkolyariv skladaty y rozv’yazuvaty zavdannya z khimiyi: teoriya i praktyk. Uzhhorod: UzhNU-Grazhda (in Ukrainian).
- Yerygin, D. P., Shishkin Ye. A. (1989). Metodika resheniya zadach po khimii. Moskva: Prosveshcheniye (in Rusian).