Опубліковано 17.01.2024
Ключові слова
- компетентність,
- сучасний підручник,
- проєктно-дослідницька діяльність учнів,
- дидактичні цілі,
- дидактична технологія
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті розглянуто роль шкільного підручника у формуванні та розвитку в учнів проєктно-дослідницької компетентності. Проаналізовано особливості сучасних підручників Республіки Молдова у контексті реалізації компетентнісного навчання та визначено напрями вдосконалення навчальної книжки. Акцентовано увагу на важливій особливості шкільного підручника нового покоління як засобу реалізації в реальному освітньому процесі сучасних дидактичних технологій.
Обґрунтовано необхідність уведення до підручників з усіх шкільних предметів інструментів підтримки проєктно-дослідницької діяльності учнів та проілюстровано дидактичні можливості таких рубрик «Досліджуємо та пізнаємо», «Дослідіть», «Проєкт» у контексті організації та проведення проєктно-дослідницької діяльності учнів.
Визначено дидактичну цінність проєктно-дослідницької діяльності з позицій суб’єктів освітнього процесу (здобувачів освіти педагогів).
Завантаження
Посилання
- Бондар, С.П. (2012). Роль і значення навчального тексту підручника у розвитку пошуково-дослідницької компетентності старшокласників. Проблеми сучасного підручника: збірник нукових праць, 12.
- Shkolnyi, O., Shvets, V., & Akiri, I. (2022). Using cascade-tasks for evaluation of educational achievements in mathematics during national standardized tests. Revista: Mathematics and Informatics. Educational Issues, 65(2).
- Akiri, I. (2021). The transdisciplinary as an educational paradigm of the future. Scientific journal «Education: Modern Discourses», 4.
- Бондар, С.П. (2012). Роль і значення навчального тексту підручника у розвитку пошуково-дослідницької компетентності старшокласників. Проблеми сучасного підручника: збірник нукових праць, 12.
- Shkolnyi, O., Shvets, V., & Akiri, I. (2022). Using cascade-tasks for evaluation of educational achievements in mathematics during national standardized tests. Revista: Mathematics and Informatics. Educational Issues, 65(2).
- Akiri, I. (2021). The transdisciplinary as an educational paradigm of the future. Scientific journal «Education: Modern Discourses», 4.