Опубліковано 06.08.2024
Ключові слова
- дистанційне навчання,
- онлайн освіта,
- освітній процес,
- виховна робота,
- інклюзивне навчання
- вчитель ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Складна ситуація в Украйні, яка викликана повномасштабним вторгненням РФ, внесла свої корективи у надання освітніх послуг дітям дошкільного та шкільного віку. Більшість освітніх закладів перейшла на дистанційну або змішану форму навчання. Упровадження такої форми освітнього процесу вимагає певної готовності педагогічної спільноти, дітей і батьків. Дистанційне навчання не можливо якісно здійснити без певної технічної бази та готовності вчителів до такої складної роботи. Особливого значення набуває онлайн-освіта в регіонах, які наближені або знаходяться в зонах бойових дій. Створення безпекової ситуації, це ще одна проблема, яка повинна вирішуватися як керівництвом закладу так і військовими адміністраціями.
Перед педагогами постає складне завдання адаптувати авторські начальні програми до умов дистанційного навчання. Створення нового методичного матеріалу, опанування новими інформаційних технологій, потребує від сучасного вчителя додаткових знань і цілеспрямованого навчання. Досвід роботи з батьками в умовах онлайн-навчання, проведення виховної роботи потребує дуже багато зусиль та нових знань. Не зважаючи на складну ситуацію, продовжувалась робота з дітьми, які потребують особливої уваги і створення інклюзивного середовища. Діти із особливими освітніми потребами, як відомо, потребують від учителів певних знань і навичок у роботі. Робота з такими дітьми, навіть у довоєнний час викликала труднощі. Педагогічний колектив, зміг у дуже короткий термін оволодіти знаннями і адаптувати дітей із особливими освітніми потребами до дистанційного навчання. Цей унікальний досвід створення освітнього онлайн-середовища в умовах війни потребує узагальнення аналізу та обговорення в педагогічній спільноті. З цією метою був створений методичний посібник, який узагальнив усі унікальну роботу педагогів «Навчально-виховний комплекс «Школа гуманітарної праці».
Завантаження
Посилання
- Бережна, А. (2021). Дистанційна освіта: ресурси для учнів та вчителів. Завуч, 1‒2, 54‒ 56.
- Богачков, Ю. (2011). Дистанційне навчання школярів – можливості і проблеми. Комп’ютер у школі та сім’ї, 2, 29‒33.
- Євтушенко, Н. (2012). Дистанційне навчання в школі. Педагогічна майстерня, 4, 2‒7.
- Муковіз, О. (2014). Підготовка викладача до організації дистанційного навчання в системі неперервної освіти вчителів початкової школи. Комп’ютер у школі та сім’ї, 6, 26‒30.
- Огієнко, О. (2013). Дистанційна форма навчання у професійній підготовці вчителя. Підготовка сучасного вчителя: інформаційно технологічне забезпечення: монографія. Київ: Педагогічна думка, 9‒44.
- Степанова, Ю. (2021). Як організувати дистанційне навчання дітей із ООП. Заступник директора школи, 6. https://id.mcfr.ua/products/my-products
- Berezhna, A. (2021). Dystantsiina osvita: resursy dlia uchniv ta vchyteliv. Zavuch, 1‒2, 54‒ 56. (in Ukrainian).
- Bohachkov, Yu. (2011). Dystantsiine navchannia shkoliariv – mozhlyvosti i problemy. Kompiuter u shkoli ta simi, 2, 29‒33. (in Ukrainian).
- Mukoviz, O. (2014). Pidhotovka vykladacha do orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v systemi neperervnoi osvity vchyteliv pochatkovoi shkoly. Kompiuter u shkoli ta simi, 6, 26‒30. (in Ukrainian).
- Ohiienko, O. (2013). Dystantsiina forma navchannia u profesiinii pidhotovtsi vchytelia. Pidhotovka suchasnoho vchytelia: informatsiino tekhnolohichne zabezpechennia: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka, 9‒44. (in Ukrainian).
- Stepanova, Yu. (2021). Yak orhanizuvaty dystantsiine navchannia ditei iz OOP. Zastupnyk dyrektora shkoly, 6. https://id.mcfr.ua/products/my-products (in Ukrainian).
- Yevtushenko, N. (2012). Dystantsiine navchannia v shkoli. Pedahohichna maisternia, 4, 2‒7. (in Ukrainian).