№ 32 (2024)
Статті

МЕХАНІЗМИ ПОСИЛЕННЯ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ЗМІСТУ БАЗОВОГО КУРСУ ФІЗИКИ

Юрій Мельник
Інститут педагогіки НАПН України
Біографія

Опубліковано 06.08.2024

Ключові слова

  • базовий курс фізики,
  • ключові компетентності,
  • курси за вибором,
  • прикладна спрямованість,
  • практико орієнтовані завдання,
  • шкільна природнича освіта
  • ...Більше
    Менше

Як цитувати

Мельник, Ю. (2024). МЕХАНІЗМИ ПОСИЛЕННЯ ПРИКЛАДНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ЗМІСТУ БАЗОВОГО КУРСУ ФІЗИКИ. Проблеми сучасного підручника, (32), 122–132. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2024-32-122-132

Анотація

У статті здійснено аналіз сучасного стану реалізації прикладної спрямованості шкільної природничої освіти в змісті курсів за вибором на прикладі навчання фізики в гімназії. З’ясовано, що ключовим аспектом прикладної спрямованості сучасної шкільної освіти є орієнтованість її змісту, методів, форм і засобів навчання на застосування знань у техніці й технологіях, наукових дослідженнях і професійній діяльності людини. Зроблено висновок, що посилення прикладної спрямованості змісту базового курсу фізики є важливою дидактичною умовою формування в здобувачів освіти ключових компетентностей.

Встановлено, що одним із інструментів реалізації прикладної спрямованості змісту курсу фізики є практико-орієнтовані завдання, як правило, міжпредметного характеру, розв’язування яких сприяє ґрунтовному засвоєнню знань світу природи, набуттю наскрізних умінь і навичок, усвідомленню практичного значення наукових теорій та їх впливу на розвиток фізичної освіти. Виконання завдань прикладного характеру сприяє як формуванню предметної компетентності з фізики, так і ключової компетентності в галузі природничих наук, техніки та технологій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

  1. Головко, М.В. (2022). Концепція базової фізичної освіти. Київ: Педагогічна думка. https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2023/01/The-concept-of-basic-physical-education-2022.pdf
  2. Головко, М.В. (2023). Фізика. Модельна навчальна програма для 7–9 класів закладів загальної середньої освіти. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/Model.navch.prohr.5-9.klas/Pryrodnycha.osvitnya.haluz.2023/16.08.2023/Fizyka.7-9%20kl. Holovko.ta.in.16.08.2023.pdf
  3. Державний стандарт базової середньої освіти (2020). Постанова КМУ No 898 від 30.09.2020 року. https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886
  4. Мельник, Ю.С., Сіпій, В.В. (2018). Формування предметної компетентності старшокласників у процесі навчання фізики. Методичний посібник. Київ: ТОВ «КОНВІ ПРІНТ».
  5. Пометун, О.І. (2023). Методологія організації освітнього процесу в ЗЗСО. Робоча програма навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). [Електронне видання]. Київ: Педагогічна думка.
  6. Мельник, Ю.С. (2023). Прикладна спрямованість шкільної природничої освіти. Робоча програма навчальної дисципліни для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за спеціальністю 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). [Електронне видання]. Київ: Педагогічна думка.
  7. Holovko, M.V. (2022). Kontseptsiia bazovoi fizychnoi osvity. Kyiv: Pedahohichna dumka.https://undip.org. ua/wp-content/uploads/2023/01/The-concept-of-basic-physical-education-2022.pdf
  8. Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity (2020). Postanova KMU No 898 vid 30.09.2020 roku. https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886
  9. Melnyk, Yu.S., Sipii, V.V. (2018). Formuvannia predmetnoi kompetentnosti starshoklasnykiv u protsesi navchannia fizyky. Metodychnyi posibnyk. Kyiv: TOV «KONVI PRINT».
  10. Pometun, O.I. (2023). Metodolohiia orhanizatsii osvitnoho protsesu v ZZSO. Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia doktora filosofii za spetsialnistiu 014 Serednia osvita (za predmetnymy spetsialnostiamy). [Elektronne vydannia]. Kyiv: Pedahohichna dumka.
  11. Melnyk, Yu.S. (2023). Prykladna spriamovanist shkilnoi pryrodnychoi osvity. Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny dlia zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia doktora filosofii za spetsialnistiu 014 Serednia osvita (za predmetnymy spetsialnostiamy). [Elektronne vydannia]. Kyiv: Pedahohichna dumka.
  12. Holovko, M.V. (2023). Fizyka. Modelna navchalna prohrama dlia 7–9 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2023/ Model.navch.prohr.5-9.klas/Pryrodnycha.osvitnya.haluz.2023/16.08.2023/Fizyka.7-9%20kl.Holovko.ta.in.16.08.2023.pdf.