Опубліковано 01.06.2020
Ключові слова
- соціалізація особистості,
- підручник української мови,
- компетентний мовець,
- засоби соціалізації,
- мовленнєві жанри
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті актуалізовано проблему соціалізації учнів як суб’єктів освітнього процесу засобами мови, висвітлено найвагоміші питання, що потребують урахування авторами підручників і посібників; виокремлено ключові положення досліджень соціологів, психологів, педагогів, присвячених проблемі соціалізації учнів; на прикладі конкретних підручників продемонстровано, які елементи структури і види завдань шкільного підручника української мови сприяють ефективному розв’язанню проблем соціалізації учнів. Авторка вважає, що спрямування підручника на соціалізацію особистості — один із найважливіших критеріїв його сучасності й ефективності.