Опубліковано 06.08.2024
Ключові слова
- мовленнєва ситуація,
- мовленнєва діяльність,
- компетентнісно орієнтоване навчання
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
У статті обґрунтовано методичні засади продукування мовленнєвих ситуацій у процесі компетентнісного навчання німецької мови учнів 7–8 класів. Визначено, що основний зміст навчання німецької мови можна розглядати як дидактично доцільно дібрану й особливим способом організовану структуру навчальних дій учнів, спрямовану на оволодіння спілкуванням в усній та письмовій формах відповідно до комунікативних намірів, які узгоджуються зі змістом навчальної програми. Схарактеризовано підходи, що визначають теоретичні засади розроблення вправ і завдань для організації ситуаційного спілкування учнів 7–8 класів, формуючи в них відповідні ключові компетентності. Визначено й охарактеризовано методи формування та розвитку мовленнєвої компетентності учнів 7–8 класів гімназій на уроках німецької мови. У статті запропоновано принципи добору та окреслено функції мовленнєвих ситуацій для реалізації компетентнісно орієнтованого навчання. Основні концепти проведеного дослідження були апробовані автором у власній педагогічній діяльності.
Завантаження
Посилання
- Державний стандарт базової середньої освіти. (2020). Постанова Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2020 р. № 898. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinskashkola/ derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti
- Нова українська школа. (2016). Концептуальні засади реформування середньої школи: МОН України. Київ. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainskashkolacompressed.pdf
- Пентилюк, М.І. (Ред.). (2015). Словник-довідник з української лінгводидактики. Київ: Ленвіт.
- Редько, В. Г. (2021). Дидактичне моделювання мовленнєвих ситуацій як засобів компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти. Український педагогічний журнал, 1, 30–42.
- Редько, В.Г. (Ред.). (2018). Концепція компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов учнів початкової школи. Київ: КОНВІ ПРІНТ.
- Редько, В.Г. (Ред.). (2023). Навчання іноземних мов у гімназії: збірник методичних матеріалів для вчителів іноземних мов. Тернопіль: Лібра Терра.
- Редько, В.Г. та ін. (2021). Модельна навчальна програма «Іноземна мова. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти. Рекомендовано МОН України: наказ від 12.07.2021 р. № 795. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inozemni.movy.5-9-kl/Inoz.mov.5-9-kl.Redko.ta.in.14.07.pdf
- Симоненко, Т. В. (2006). Теорія і практика формування професійної мовнокомунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: монографія. Черкаси: Видавництво О. Ю. Вовчок.
- Сідун, М. M. (2012). До проблеми класифікації мовленнєвих ситуацій у професійній діяльності вчителя іноземної мови початкової школи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота», 24, 50–153.
- Сотникова, С. І., Гоголєва, Г. В. (2020). Німецька мова (7-й рік навчання), 7 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти. Харьків: Ранок.
- Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity. (2020). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 serpnia 2020 r. № 898. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinskashkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti (in Ukrainian).
- Nova ukrainska shkola. (2016). Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly: MON Ukrainy. Kyiv. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainskashkola-compressed.pdf (in Ukrainian).
- Pentyliuk, M.I. (Red.). (2015). Slovnyk-dovidnyk z ukrainskoi linhvodydaktyky. Kyiv: Lenvit. (in Ukrainian).
- Redko, V. H. (2021). Dydaktychne modeliuvannia movlennievykh sytuatsii yak zasobiv kompetentnisno oriientovanoho navchannia inozemnykh mov u zakladakh zahalnoi serednoi osvity. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1, 30–42. (in Ukrainian).
- Redko, V.H. (Red.). (2018). Kontseptsiia kompetentnisno oriientovanoho navchannia inozemnykh mov uchniv pochatkovoi shkoly. Kyiv: KONVI PRINT. (in Ukrainian).
- Redko, V.H. (Red.). (2023). Navchannia inozemnykh mov u himnazii: zbirnyk metodychnykh materialiv dlia vchyteliv inozemnykh mov. Ternopil: Libra Terra. (in Ukrainian).
- Redko, V.H. ta in. (2021). Modelna navchalna prohrama «Inozemna mova. 5–9 klasy» dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. Rekomendovano MON Ukrainy: nakaz vid 12.07.2021 r. № 795. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/Navchalni.prohramy/2021/14.07/Model.navch.prohr.5-9.klas.NUSH-poetap.z.2022/Inozemni.movy.5-9-kl/Inoz.mov.5-9-kl.Redko.ta.in.14.07.pdf (in Ukrainian).
- Sidun, M. M. (2012). Do problemy klasyfikatsii movlennievykh sytuatsii u profesiinii diialnosti vchytelia inozemnoi movy pochatkovoi shkoly. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota», 24, 50–153. (in Ukrainian).
- Sotnykova, S. I., Hoholieva, H. V. (2020). Nimetska mova (7-y rik navchannia), 7 klas: pidruchnyk dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. Kharkiv: Ranok. (in Ukrainian).
- Symonenko, T. V. (2006). Teoriia i praktyka formuvannia profesiinoi movnokomunikatyvnoi kompetentsii studentiv filolohichnykh fakultetiv: monohrafiia. Cherkasy: Vydavnytstvo O. Yu. Vovchok. (in Ukrainian).