ЛОГІКО-СТРУКТУРНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВІДОБРАЖЕННЯ ТЕМАТИКИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ПРОГРАМАХ ДЛЯ ШКІЛ УКРАЇНИ (1991–2019 РР.)
Опубліковано 01.06.2020
Ключові слова
- навчальна програма,
- тематичний поділ,
- тема ситуативного спілкування,
- сфери спілкування,
- мовленнєві функції
- наскрізні лінії,
- компетентнісний підхід,
- зміст навчання ...Більше
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Загальноприйнятою та дидактично доцільною вважається тематична організація навчального матеріалу. Для предметної галузі «іноземні мови» тематичний підхід передбачає відповідь на запитання, де і про що спілкуються учні. Оскільки тематика сприяє їх когнітивному розвитку, а також орієнтує на виконання тематично маркованих комунікативних завдань, недостатньо лише «задекларувати» тематику в змісті навчальної програми. Натомість, варто чітко окреслити вимоги, які саме дидактичні цілі мають бути досягнуті у межах різних тем: формування відповідних умінь, компетентностей тощо. Однак останнім часом спостерігається спроба протиставити традиційній тематичній організації навчального матеріалу інші, більш оптимальні підходи. Результати дослідження відображають, яким чином змінювалися підходи до представлення тематики в змісті навчальних програм з іноземних мов для вітчизняних закладів загальної середньої освіти.