No. 30 (2023)
Articles

Integration of Everyday History into the School History Curriculum: The Research Aspect

Petro Moroz
Bio
Iryna Moroz
Bio

Published 2023-07-24

Keywords

  • history of everyday life,
  • research activity,
  • educational projects,
  • integration,
  • school history curriculum

How to Cite

Moroz П. ., & Moroz І. . (2023). Integration of Everyday History into the School History Curriculum: The Research Aspect. Problems of the Modern Textbook, (30), 86–101. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2023-30-86-101

Abstract

The article examines the peculiarities of integrating the history of everyday life into the school history curriculum based on a research approach. According to the authors, the study of the history of everyday life helps enrich the understanding of the past and uncover a wide range of social, cultural, and domestic practices. The authors analyze works dedicated to both the features of studying the history of everyday life and the methodological aspects of addressing everyday life issues in history lessons. It is emphasized that the integration of the history of everyday life into the school history curriculum should occur comprehensively, simultaneously at three levels: content (content-oriented integration), activities (activity-based integration), and meanings and values (value-meaning integration).
The article notes that when integrating the history of everyday life at the activity level, textbook authors and teachers should take into account the characteristics of the digital generation, particularly by using active learning methods that engage them in dialogue, discussions, and collaboration. An effective method of involving the digital generation children in studying the history of everyday life can be the application of interactive technologies and visualization techniques.
According to the authors, a necessary condition for studying the history of everyday life is the implementation of a system of creative and research tasks involving various types of historical sources. Educational projects related to the exploration of everyday life in different historical periods are extremely effective as they allow students to apply their knowledge and skills in real life.
The authors state that the presentation of the history of everyday life in school history textbooks expands students' understanding of the past and provides them with an opportunity to see how ordinary people lived, worked, learned, communicated, and entertained themselves in different historical periods. It helps students to connect, experience the image of the era, and see a specific individual within it, thus understanding the system of social values.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Алешкевич, Я. А. (2017). Теоретико-методологічні засади дослідження історії повсякденності. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Історія., 2 (37), 139–143. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuist_2017_2_32
  2. Бродель, Ф. (1995). Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм. ХV–ХVІІІ ст.: Т. 1. Структури повсякденності : можливе і неможливе. Основи.
  3. Головко, О. (2007). Риба та м’ясо» історії повсякденності: теоретичні засади напряму. У Проблеми історії України: факти, судження, пошуки. Міжвідомчий збірник наукових праць, 87–101. НУ НАНУ.
  4. Кісь, О. (2006). Усна історія: становлення, проблематика, методологічні засади. Україна Модерна, 11, 7–24.
  5. Коляструк, О. (2008). Історія повсякденності як об‘єкт історичного дослідження: історіографічний і методологічний аспекти. Курсор.
  6. Коляструк, О. (2009a). Теоретико-методологічні аспекти вивчення повсякденного життя. У Нариси повсякденного життя радянської України в добу непу (1921–1928 рр.).Ч. 1, . 55–46. Інститут історії України НАН України.
  7. Коляструк, О. (2009b). Поняття повсякденності в сучасній науковій гуманітаристиці. Україна XX століття: культура, ідеологія, політика, 15 (1), 46–56. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uxxs_2009_15(1)__6
  8. Коляструк, О. (2009c). Предмет історії повсякденності: проблема постановки й окресленості в сучасній гуманітаристиці. У Наукові записки [Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського]. Серія : Історія. (15-те вид.), 170–173. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_ist_2009_15_37
  9. Лисенко, О. (2010a). Історія повсякденності як галузь наукового знання. (Повсякденна історія війни: методологічні нотатки). Сторінки воєнної історії України: Зб. наук. статей, 13, 8–22.
  10. Лисенко, О. (2010b). Історія повсякденності як галузь наукового знання. (Повсякденна історія війни: методологічні нотатки). У Історія повсякденності: теорія та практика : матеріали Всеукр. наук. конф. 14-15 трав. 2010 р., 11–19.
  11. Малієнко, Ю. Б. (2005). Проблеми вивчення повсякденності на уроках історії середніх віків. На прикладі теми "Населення, природа і матеріальний світ європейського середньовіччя". Історія в середніх і вищих навчальних закладах України, 1, 44–48.
  12. Мороз, П. В., Мороз, І. В., & Моцак, С. І. (2022). Досліджуємо історію і суспільство. Інтегрований курс. Педагогічна думка.
  13. Мороз, П., & Мороз, І. (2018). Дослідницька діяльність учнів у процесі навчання всесвітньої історії в основній школі: методичний посібник. ТОВ «КОНВІ ПРІНТ».
  14. Мороз, П. В. (2019). Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс): підруч. для 6-го кл. закладів загальної середньої освіти. Педагогічна думка.
  15. Мороз, П., Мороз, І., & Власов, В. (2021). Історія України в джерелах. ТОВ «КОНВІ ПРІНТ».
  16. Пятницькова, І. В. (2017). Вивчення історії повсякденності в сучасній українській історіографії. У Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу, наукових працівників і здобувачів наукового ступеня за підсумками науково-дослідної роботи за період 2015–2016 рр. (15–18 травня 2017 р.). Т. 1, с. 78–80. Донецький національний університет імені Василя Стуса.
  17. Удод, О. А. (2006). Повсякденне життя киян в умовах окупації (вересень 1941 – листопад 1943): питання методології та історіографії. У Проблеми історії України: факти, судження, пошуки : міжвід. зб. наук. пр. Вип. 15., 384–391.
  18. Удод, О. А. (2010a). Історія повсякденності: питання методології та історіографії. У Повоєнна Україна: нариси соціальної історії (друга половина 1940-х – середина 1950-х рр.). Кн. 1, ч. 1–2, 17–39. Інститут історії України НАН України.
  19. Удод, О. А. (2010b). Історія повсякденності як провідний напрям української історіографії. Краєзнавство, 3, 6–9.
  20. Федчиняк, А. О. (2011). Методичні засади вивчення історії повсякденності в 8‒9 класах загальноосвітніх шкіл [Неопубл. дис. канд. пед. наук]. Інститут педагогіки НАПН України.
  21. Шауренко, А. В. (2017). Історія повсякденності: від європейського досвіду до вітчизняних практик. Наукові праці історичного факультету Запорізького національного університету, 49, 199–202.
  22. Aleshkevy`ch, Ya. A. (2017). Teorety`ko-metodologichni zasady` doslidzhennya istoriyi povsyakdennosti. Naukovy`j visny`k Uzhgorods`kogo universy`tetu. Seriya: Istoriya., 2 (37), 139–143. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuist_2017_2_32 (in Ukrainian).
  23. Brodel`, F. (1995). Material`na cy`vilizaciya, ekonomika i kapitalizm. XV–XVIII st.: T. 1. Struktury` povsyakdennosti : mozhly`ve i nemozhly`ve. Osnovy`. (in Ukrainian).
  24. Golovko, O. (2007). Ry`ba ta m'yaso» istoriyi povsyakdennosti: teorety`chni zasady` napryamu. U Problemy` istoriyi Ukrayiny`: fakty`, sudzhennya, poshuky`. Mizhvidomchy`j zbirny`k nauk. pr., 87–101. NU NANU. (in Ukrainian).
  25. Kis`, O. (2006). Usna istoriya: stanovlennya, problematy`ka, metodologichni zasady`. Ukrayina Moderna, 11, 7–24. (in Ukrainian).
  26. Kolyastruk, O. (2008). Istoriya povsyakdennosti yak ob‘yekt istory`chnogo doslidzhennya: istoriografichny`j i metodologichny`j aspekty`. Kursor. (in Ukrainian).
  27. Kolyastruk, O. (2009a). Teorety`ko-metodologichni aspekty` vy`vchennya povsyakdennogo zhy`ttya. U Nary`sy` povsyakdennogo zhy`ttya radyans`koyi Ukrayiny` v dobu nepu (1921–1928 rr.). Ch. 1, 55–46. Insty`tut istoriyi Ukrayiny` NAN Ukrayiny`. (in Ukrainian).
  28. Kolyastruk, O. (2009b). Ponyattya povsyakdennosti v suchasnij naukovij gumanitary`sty`ci. Ukrayina XX stolittya: kul`tura, ideologiya, polity`ka, 15 (1), 46–56. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uxxs_2009_15(1)__6 (in Ukrainian).
  29. Kolyastruk, O. (2009c). Predmet istoriyi povsyakdennosti: problema postanovky` j okreslenosti v suchasnij gumanitary`sty`ci. U Naukovi zapy`sky` [Vinny`cz`kogo derzhavnogo pedagogichnogo universy`tetu imeni My`xajla Kocyuby`ns`kogo]. Seriya : Istoriya. 15-te vy`d, 170–173. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzvdpu_ist_2009_15_37 (in Ukrainian).
  30. Ly`senko, O. (2010a). Istoriya povsyakdennosti yak galuz` naukovogo znannya. (Povsyakdenna istoriya vijny`: metodologichni notatky`). Storinky` voyennoyi istoriyi Ukrayiny`: Zb. nauk. statej, 13, 8–22. (in Ukrainian).
  31. Ly`senko, O. (2010b). Istoriya povsyakdennosti yak galuz` naukovogo znannya. (Povsyakdenna istoriya vijny`: metodologichni notatky`). U Istoriya povsyakdennosti: teoriya ta prakty`ka : materialy` Vseukr. nauk. konf. 14-15 trav. 2010 r., 11–19. (in Ukrainian).
  32. Maliyenko, Yu. B. (2005). Problemy` vy`vchennya povsyakdennosti na urokax istoriyi serednix vikiv. Na pry`kladi temy` "Naselennya, pry`roda i material`ny`j svit yevropejs`kogo seredn`ovichchya". Istoriya v serednix i vy`shhy`x navchal`ny`x zakladax Ukrayiny`, 1, 44–48. (in Ukrainian).
  33. Moroz, P. V., Moroz, I. V., & Moczak, S. I. (2022). Doslidzhuyemo istoriyu i suspil`stvo. Integrovany`j kurs. Pedagogichna dumka. (in Ukrainian).
  34. Moroz, P., & Moroz, I. (2018). Doslidny`cz`ka diyal`nist` uchniv u procesi navchannya vsesvitn`oyi istoriyi v osnovnij shkoli: metody`chny`j posibny`k. TOV «KONVI PRINT». (in Ukrainian).
  35. Moroz, P. V. (2019). Vsesvitnya istoriya. Istoriya Ukrayiny` (integrovany`j kurs) : pidruch. dlya 6-go kl. zakladiv zagal`noyi seredn`oyi osvity`. Pedagogichna dumka. (in Ukrainian).
  36. Moroz, P., Moroz, I., & Vlasov, V. (2021). Istoriya Ukrayiny` v dzherelax. TOV «KONVI PRINT». (in Ukrainian).
  37. Pyatny`cz`kova, I. V. (2017). Vy`vchennya istoriyi povsyakdennosti v suchasnij ukrayins`kij istoriografiyi. U Materialy` naukovoyi konferenciyi profesors`ko-vy`kladacz`kogo skladu, naukovy`x pracivny`kiv i zdobuvachiv naukovogo stupenya za pidsumkamy` naukovo-doslidnoyi roboty` za period 2015–2016 rr. (15–18 travnya 2017 r.). T. 1, 78–80. Donecz`ky`j nacional`ny`j universy`tet imeni Vasy`lya Stusa. (in Ukrainian).
  38. Udod, O. A. (2006). Povsyakdenne zhy`ttya ky`yan v umovax okupaciyi (veresen` 1941 – ly`stopad 1943): py`tannya metodologiyi ta istoriografiyi. U Problemy` istoriyi Ukrayiny`: fakty`, sudzhennya, poshuky` : mizhvid. zb. nauk. pr. Vy`p. 15, 384–391. (in Ukrainian).
  39. Udod, O. A. (2010a). Istoriya povsyakdennosti: py`tannya metodologiyi ta istoriografiyi. U Povoyenna Ukrayina: nary`sy` social`noyi istoriyi (druga polovy`na 1940-x – seredy`na 1950-x rr.). Kn. 1, ch. 1–2, 17–39. Insty`tut istoriyi Ukrayiny` NAN Ukrayiny`.(in Ukrainian).
  40. Udod, O. A. (2010b). Istoriya povsyakdennosti yak providny`j napryam ukrayins`koyi istoriografiyi. Krayeznavstvo, 3, 6–9. (in Ukrainian).
  41. Fedchy`nyak, A. O. (2011). Metody`chni zasady` vy`vchennya istoriyi povsyakdennosti v 8 - 9 klasax zagal`noosvitnix shkil [Neopubl. dy`s. kand. ped. nauk]. Insty`tut pedagogiky` NAPN Ukrayiny`.(in Ukrainian).
  42. Shaurenko, A. V. (2017). Istoriya povsyakdennosti: vid yevropejs`kogo dosvidu do vitchy`znyany`x prakty`k. Naukovi praci istory`chnogo fakul`tetu Zaporiz`kogo nacional`nogo universy`tetu, 49, 199–202. (in Ukrainian).