No. 30 (2023)
Articles

Emotogenic Characteristics of the Textbook on the Integrated Course “I Explore the World”

Tetiana Pavlova
Bio

Published 2023-07-24

Keywords

  • signs of emotions,
  • emotogenic content,
  • emotional intelligence,
  • primary school,
  • primary school pupils,
  • a textbook on the integrated course
  • ...More
    Less

How to Cite

Pavlova Т. . (2023). Emotogenic Characteristics of the Textbook on the Integrated Course “I Explore the World”. Problems of the Modern Textbook, (30), 122–133. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2023-30-122-133

Abstract

The normative base of education, the reflection of emotogenic characteristics of education in it, was analyzed.
The effectiveness of using games as emotogenic sources in the educational process, visualization, situations of programmed success, unusual ways of setting educational tasks, various types of educational interaction of students, and the use of humor is characterized.
Anti-stimuli regarding the emotional reactions of students are substantiated: an excess of reproductive material, the dominance of verbal forms of work, the slow pace of the lesson, poor organization, the uniformity of the methods of encouragement, evaluation, inattention to the child's feelings.
The content and procedural characteristics of the textbook, which ensures the implementation of the program content of the integrated course "I Explore the World", are detailed.
The results of the empirical study are described. The positive reaction of students to texts, cognitive tasks, other methods of activity, as well as emotionally neutral tasks, is clarified, and illustrated by examples.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Алексюк, А.М. (1998). Педагогіка вищої освіти: Історія. Теорія. Київ: Либідь.
  2. Бібік, Н.М. (2018a). Я досліджую світ: підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
  3. Бібік, Н.М. (2018b). Я досліджую світ: підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 2. Харків: Ранок.
  4. Бібік, Н.М. (2019). Я досліджую світ: підруч. для 2 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
  5. Бібік, Н.М. (2020). Я досліджую світ: підруч. для 3 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
  6. Бібік, Н.М. (2021а). Я досліджую світ: підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 1. Харків: Ранок.
  7. Бібік, Н.М. (2021b). Я досліджую світ: підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.): Ч. 2. Харків: Ранок.
  8. Гончаренко, С.У. (1997). Український педагогічний словник. Київ: Либідь.
  9. Державний стандарт початкової освіти (2019). Кабінет Міністрів України. Постанова від 24 липня 2019 р. № 688, Київ. Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text
  10. Кодлюк, Я.П. (2004). Підручник для початкової школи: Теорія і практика. Тернопіль: Підручники і посібники.
  11. Костюк, Г.С. (1989). Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ: Радянська школа.
  12. Нова українська школа. (2016). Концептуальні засади реформування середньої школи. https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola
  13. Носенко, Е.Л. (2004). Емоційний інтелект як соціально значуща інтегральна властивість особистості. Психологія і суспільство. 4.
  14. Носенко, Е.Л. (2007). Емоційний інтелект як психологічна передумова оптимального функціонування людини: стан і перспективи впровадження проблеми. Київ: Педагогічна думка.
  15. Онопрієнко, О.В. (2020). Інструментарій оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання молодших школярів: методичний посібник. Київ: КОНВІ.
  16. Програми Нової української школи (2022). Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я. 1‒2 клас. Пояснювальна записка. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli
  17. Програми Нової української школи (2022). Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О.Я. 3‒4 клас. Пояснювальна записка. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli
  18. Савченко, О.Я. (1997). Дидактика початкової школи: підручник для студентів педагогічних факультетів. Київ: Абрис.
  19. Савченко, О.Я. (2013). Дидактика початкової школи: підручник для вищих навчальних закладів. Київ: Грамота.
  20. Сухомлинський, В.О. (1977). Вибрані твори: в 5 томах. Київ: Радянська школа
  21. Чебикін, О.Я. (2017). Емоційна регуляція пізнавальної діяльності : концепція, механізми, умови. Психологія і суспільство: український теоретико-методолог. соціогуманітарний часопис.
  22. Шпак, М.М. (2017). Емпіричне дослідження психологічних особливостей розвитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці. Психологічні перспективи.
  23. Aleksyuk, A.M. (1998). Pedagogika vy`shhoyi osvity`: Istoriya. Teoriya. Ky`yiv: Ly`bid`. (in Ukrainian).
  24. Bibik, N.M. (2018a). Ya doslidzhuyu svit: pidruch. integr. kursu dlya 1 kl. zakl. zagal. sered. osvity` (u 2-x ch.): Ch. 1. Xarkiv: Ranok. (in Ukrainian).
  25. Bibik, N.M. (2018b). Ya doslidzhuyu svit: pidruch. integr. kursu dlya 1 kl. zakl. zagal. sered. osvity` (u 2-x ch.): Ch. 2. Xarkiv: Ranok. (in Ukrainian).
  26. Bibik, N.M. (2019). Ya doslidzhuyu svit: pidruch. dlya 2 kl. zakl. zagal. sered. osvity` (u 2-x ch.): Ch. 1. Xarkiv: Ranok. (in Ukrainian).
  27. Bibik, N.M. (2020). Ya doslidzhuyu svit: pidruch. dlya 3 kl. zakl. zagal. sered. osvity` (u 2-x ch.): Ch. 1. Xarkiv: Ranok. (in Ukrainian).
  28. Bibik, N.M. (2021a). Ya doslidzhuyu svit: pidruch. dlya 4 kl. zakl. zagal. sered. osvity` (u 2-x ch.): Ch. 1. Xarkiv: Ranok. (in Ukrainian).
  29. Bibik, N.M. (2021b). Ya doslidzhuyu svit: pidruch. dlya 4 kl. zakl. zagal. sered. osvity` (u 2-x ch.): Ch. 2. Xarkiv: Ranok. (in Ukrainian).
  30. Goncharenko, S.U. (1997). Ukrayins`ky`j pedagogichny`j slovny`k. Ky`yiv: Ly`bid`.(in Ukrainian).
  31. Derzhavny`j standart pochatkovoyi osvity` (2019). Kabinet Ministriv Ukrayiny`. Postanova vid 24 ly`pnya 2019 r. # 688, Ky`yiv. Pro vnesennya zmin do Derzhavnogo standartu pochatkovoyi osvity`. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (in Ukrainian).
  32. Kodlyuk, Ya.P. (2004). Pidruchny`k dlya pochatkovoyi shkoly`: Teoriya i prakty`ka. Ternopil`: Pidruchny`ky` i posibny`ky`. (in Ukrainian).
  33. Kostyuk, G.S. (1989). Navchal`no-vy`xovny`j proces i psy`xichny`j rozvy`tok osoby`stosti. Ky`yiv: Radyans`ka shkola. (in Ukrainian).
  34. Nova ukrayins`ka shkola. (2016). Konceptual`ni zasady` reformuvannya seredn`oyi shkoly`. https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola (in Ukrainian).
  35. Nosenko, E.L. (2004). Emocijny`j intelekt yak social`no znachushha integral`na vlasty`vist` osoby`stosti. Psy`xologiya i suspil`stvo. 4. (in Ukrainian).
  36. Nosenko, E.L. (2007). Emocijny`j intelekt yak psy`xologichna peredumova opty`mal`nogo funkcionuvannya lyudy`ny`: stan i perspekty`vy` vprovadzhennya problemy`. Ky`yiv: Pedagogichna dumka. (in Ukrainian).
  37. Onopriyenko, O.V. (2020). Instrumentarij ocinyuvannya rezul`tativ kompetentnisno oriyentovanogo navchannya molodshy`x shkolyariv: metody`chny`j posibny`k. Ky`yiv: KONVI. (in Ukrainian).
  38. Programy` Novoyi ukrayins`koyi shkoly` (2022). Nakaz Ministerstva osvity` i nauky` Ukrayiny` vid 12.08.2022 # 743-22. Ty`pova osvitnya programa, rozroblena pid kerivny`cztvom Savchenko O.Ya. 1‒2 klas. Poyasnyuval`na zapy`ska. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (in Ukrainian).
  39. Programy` Novoyi ukrayins`koyi shkoly` (2022). Nakaz Ministerstva osvity` i nauky` Ukrayiny` vid 12.08.2022 # 743-22. Ty`pova osvitnya programa, rozroblena pid kerivny`cztvom Savchenko O.Ya. 3‒4 klas. Poyasnyuval`na zapy`ska. https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (in Ukrainian).
  40. Savchenko, O.Ya. (1997). Dy`dakty`ka pochatkovoyi shkoly`: pidruchny`k dlya studentiv pedagogichny`x fakul`tetiv. Ky`yiv: Abry`s. (in Ukrainian).
  41. Savchenko, O.Ya. (2013). Dy`dakty`ka pochatkovoyi shkoly`: pidruchny`k dlya vy`shhy`x navchal`ny`x zakladiv. Ky`yiv: Gramota. (in Ukrainian).
  42. Suxomly`ns`ky`j, V.O. (1977). Vy`brani tvory`: v 5 tomax. Ky`yiv: Radyans`ka shkola (in Ukrainian).
  43. Cheby`kin, O.Ya. (2017). Emocijna regulyaciya piznaval`noyi diyal`nosti : koncepciya, mexanizmy`, umovy`. Psy`xologiya i suspil`stvo: ukrayins`ky`j teorety`ko-metodolog. sociogumanitarny`j chasopy`s. (in Ukrainian).
  44. Shpak, M.M. (2017). Empiry`chne doslidzhennya psy`xologichny`x osobly`vostej rozvy`tku emocijnogo intelektu v molodshomu shkil`nomu vici. Psy`xologichni perspekty`vy`. (in Ukrainian).