No. 31 (2023)
Articles

Скрайбінг як метод у візуалізації навчального матеріалу

Antonina Danko
Bio

Published 2024-01-17

Keywords

  • scribbling,
  • artscribbling,
  • types of visualization,
  • facilitation,
  • video scribbling,
  • teaching material,
  • teacher,
  • students
  • ...More
    Less

How to Cite

Danko А. . (2024). Скрайбінг як метод у візуалізації навчального матеріалу. Problems of the Modern Textbook, (31), 72–82. https://doi.org/10.32405/2411-1309-2023-31-72-82

Abstract

The article is devoted to determining the effectiveness of using scribbling technologies in the educational process as a method of visualizing educational material. The author analyzes scientific works that reveal effective pedagogical conditions for the intensive development of information technologies and large information flows and the formation of clip thinking in students, visualization that takes into account these cognitive features, promotes understanding, assimilation and memorization of educational material, improves learning and communication skills, increases motivation to learn, and promotes the development of critical thinking. The types of scribbling and possible options for their use are studied and analyzed. The types of scribbling are highlighted: painted, application, magnetic and many others. The technologies of using special programs or online services to create online scrapbooking are emphasized: computer, animation, video scrapbooking. The author emphasizes scrapbooking facilitation, which involves the transfer of information from verbal to visual form. It is proved that since the conditions in which we work, live and study are very complex, everything that can at least somehow facilitate our work is currently relevant.

Downloads

Download data is not yet available.

References

  1. Андрощук, І. В., Андрощук, І. П. ( 2019). Скрайбінг-презентація як засіб підвищення ефективності освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 72(4), 67‒80. https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2602
  2. Білоусова, Л. І., Житєньова, Н. В. (2016). Візуалізація навчального матеріалу з використанням технології скрайбінг у професійній діяльності вчителя. Фізико-математична освіта, 1(7), 39–47. https://cyberleninka.ru/article/n/vizualizatsiya-navchalnogo-materialu-z-vikoristannyam-tehnologiyi-skraybing-u-profesiyniy-diyalnosti-vchitelya
  3. Денисенко, С. (2018). Сучасні форми візуального представлення інформації і можливості їх використання в інформаційно-освітньому просторі. Сучасне репродукування: інжиніринг, моделювання, мульти- та кросмедійні технології: матеріали науково-практичного семінару кафедри репрографії КПІ ім. Ігоря Сікорського. Політехніка, 47‒50. https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/25350/1/S.47-50.pdf
  4. Житєньова, Н. В. (2016). Технології візуалізації в сучасних освітніх трендах. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 2, 170‒178. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/18635
  5. Зоріна, Г., Коробейникова, Я. (2017). Застосування скрайбінгу при викладанні туризмознавчих дисциплін. https://cusu.edu.ua/images/conf-2017-04/s4/4-%D0%97%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
  6. Іванюта, О. В. (2003). Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук. Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. https://mydisser.com/dfiles/65155021.doc
  7. Мягкова, О. (2020). Використання технологій скрайбінгу і скетчноутингу в освітньому процесі. Неперервна професійна освіта: теорія і практика, 4(65), 90‒95. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.4.11
  8. Нагорняк, С. (2022). Скрайбінг як продуктивний та інтерактивний засіб для візуалізації інформації. Актуальні питання гуманітарних наук, 2(55), 238‒245. https://doi.org/10.24919/2308-4863/55-2-38
  9. Огляд сервісів для розробки скрайбінг-презентацій Електронний ресурс для вчителів з основ технології скрайбінгу. https://sites.google.com/site/ckrajbingprezentacii/servisi-skrajbingu
  10. Онофрійчук, Л. О. (2020). Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу в закладі вищої освіти. Народна освіта, 1 (40), 61‒66. http://nbuv.gov.ua/UJRN/NarOsv_2020_1_11
  11. Сидорчук, Н. Г. (2016). Скрайбінг: інновації та традиції аудіовізуальної підтримки навчального процесу. Креативна педагогіка, 11, 57‒64. http://eprints.zu.edu.ua/28870/
  12. Сорока, Т.В. (2015). Скрайбінг як сучасна форма візуалізації навчального матеріалу. Географія, 15‒16 (283‒284), 60‒62.
  13. Туриніна, О. Л. (2018). Методологія та методи психологічного дослідження: навчально-методологічний посібник. https://portal.iapm.edu.ua/portal/media/books/0c1e45b05d3a430e90341c11faf5c5b8.pdf