Опубліковано 30.12.2018
Ключові слова
- українська мова,
- підручник,
- старшокласники,
- базові життєві (ключові) компетентності
Як цитувати
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Анотація
Статтю присвячено малодослідженій проблемі формування визначених у Законі України «Про освіту» одинадцяти груп базових (ключових) компетентностей на уроках української мови у напівреформованій старшій школі. Запропоновано ефективні шляхи розв’язання проблеми розвитку життєво важливих компетентностей старшокласників засобами підручника. На основі розробленої та реалізованої компетентнісної матриці (проект підручника «Українська мова»; авт.: Н. Бондаренко, С. Косянчук) розкриваються можливості цього засобу навчання для розвитку універсальних компетентностей російськомовних десятикласників. Акцентовано увагу на перевагах пропонованої системи: активній/інтерактивній організації опанування мови; текстовій основі як оптимальних для формування компетентностей. Наведено проблематику за кожною з груп, зразки завдань і вправ.